یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

نفوذ سامانه بارشی سرد به کشور در سه روز پایانی هفته / تداوم بارش‌ها تا روز شنبه آینده در برخی از استان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نفوذ سامانه بارشی سرد به کشور در سه روز پایانی هفته / تداوم بارش‌ها تا روز شنبه آینده در برخی از استان

سازمان هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی سرد به کشور در سه روز پایانی هفته و کاهش کاهش 5 تا 9 درجه دما در بیشتر مناطق خبر داد و تداوم بارش در برخی از استان‌های کشور و برف برای مناطق کوهستانی را پیش‌بینی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی؛ امروز و فردا آسمان بیشتر مناطق کشور دارای جوی آرام و پایدار است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت و در تهران، کرج، اصفهان، مشهد و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را شاهد خواهیم بود.

امروز و فردا با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، بلندی‌های استان‌های قزوین، البرز و تهران، گاهی بارش باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی شده است. روز چهارشنبه تا روز جمعه نفوذ سامانه بارشی سرد به کشور را خواهیم داشت که ضمن کاهش دما در اکثر مناطق کشور، بارش برف و باران در نیمه شمالی کشور و روز پنجشنبه علاوه بر نیمه شمالی در شرق و روز جمعه علاوه بر نواحی فوق در مناطق جنوبی کشور رخ خواهد داد که بارش در استان‌های جنوبی با رعدوبرق همراه است. براساس این گزارش، در روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در سواحل شمالی، شمال‌غرب و شمال شرق و روزهای پنجشنبه تا شنبه آینده در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، مرکز و شرق کشور دما بین 5 تا 9 درجه کاهش می‌یابد. روز چهارشنبه با ورود موج جدید در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، غرب استان اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است که به‌تدریج با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش‌ها در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ می‌دهد. روز پنجشنبه بارش در مناطق فوق افزایش می‌یابد و گستره آن در استان‌های چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، اصفهان و غرب یزد است. روز جمعه این هفته نیز از میزان بارش در نوار شمالی کشور کاسته خواهد شد و فقط در مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور باران، وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود. امروز در شمال و شرق سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد که کاهش کیفیت هوا و کاهش دید را در پی دارد. دریای خزر روزهای چهارشنبه تا جمعه این هفته مواج است. آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با غبار محلی و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده که در ساعات بعدازظهر احتمال بارش پراکنده وجود دارد که بیشترین و کمترین دمای امروز 23 و 15 درجه است؛ آسمان تهران فردا هم نیمه ابری، گاهی همراه با غبار محلی خواهد بود و روز چهارشنبه به‌تدریج وزش باد و در بعداز ظهر وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود. شهرکرد امروز با دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز و بندرعباس با دمای 35 درجه بالای صفر و اهواز با دمای 36 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان خواهد بود. انتهای پیام