شنبه 8 اردیبهشت 1403

نماینده مجلس: ظرفیت‌های منطقه‌ای کرمان را باهمکاری مشترک توسعه می‌دهیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده مجلس: ظرفیت‌های منطقه‌ای کرمان را باهمکاری مشترک توسعه می‌دهیم

کرمان - ایرنا - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های منطقه‌ای استان کرمان را با همکاری مشترک بین مجلس، دولت و سایر بخش‌های نظام گسترش می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز جمعه در جریان بازدید استاندار کرمان از بخش شهداد در جمع خبرنگاران افزود: استاندار در مدت چند هفته گذشته بخش های مختلف این استان را مورد بازدید قرار دادند و امروز به شهداد سفر کرده و هدف از این سفر عمدتا تلاش برای توسعه ظرفیت‌ها و فضاهای منطقه ای بود.

وی اظهار داشت: اتفاقات بسیار خوبی طی سال‌های گذشته در حوزه توسعه ظرفیت های گردشگری شهداد رقم خورده که در بازدید استاندار کرمان و تاکید بر همکاری توسط ایشان، این ظرفیت ها توسعه می‌یابند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: محور شهداد - نهبندان از سال گذشته به علت سیلاب بسته شد که با اقدامات کوتاه مدتی این مسیر باز شده اما وضعیت زمین و شرایط منطقه ای تا این لحظه امکان ایجاد فعالیتی جامع و کامل را نداده، در هر صورت اقدامات انجام شده، پاسخگوی نیاز مردم نیست.

وی ادامه‌داد: مقرر شد در راستای بازگشایی کامل محور شهداد - نهبندان نشستی مشترک به اتفاق استاندار کرمان، مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزیر راه و شهرسازی تا 2 هفته آینده در تهران داشته باشیم.

پورابراهیمی افزود: در این نشست برای تغییر مسیر 35 کیلومتر اصلی تخریب شده و بازسازی این قسمت از محور شهداد - نهبندان در شرایط کنونی تصمیم‌گیری شود که به سرعت بتوانیم بازگشت به شرایط قبل از سیلاب را داشته باشیم زیرا این محور، مسیر اصلی تردد استان‌های کرمان - خراسان جنوبی بوده است.

وی با بیان اینکه تکمیل جاده گودیز - شهداد و اندوهجرد به شهداد را بیش از 2 تا 2.5 برابر کوتاه تر می‌کند گفت: اعتبارات این طرح در دستور کار است و در مصوبات شورای برنامه‌ریزی شهرستان نیز قرار دارد که طی هماهنگی با مجموعه راهداری از قبل این موضوع را پیگیری کردیم اما به علت مشکل کاهش اعتبارات تاکنون اجرایی نشده است.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین مجبوریم هزینه سنگینی را برای احداث پل‌های در مسیر سیلاب انجام دهیم که در این زمینه به مجموعه مدیریت این استان پیشنهاد دادیم که اجرای آب‌نماها را عملیاتی کنیم که مسیر را هموار کند و استاندار کرمان امروز قول مساعدی در این راستا داده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با اعتبارات امسال و سال آینده بتوانیم ظرف یک سال آینده این محور را برای مردم شهداد و اندوهجرد اجرایی کنیم زیرا ما را به حداقل مسیر ارتباطی دسترسی می‌دهد و موجب کاهش هزینه‌ها و سهولت در تردد می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*