دوشنبه 9 مهر 1403

نماینده ملکان: فراکسیون محرومین در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده ملکان: فراکسیون محرومین در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد

تهران - نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون ویژه محرومان و مناطق در حال توسعه در مجلس یازدهم خبر داد و گفت: این فراکسیون با استقبال همکاران مواجه شده و بیش از 120 نفر عضو دارد.

«سید علی موسوی» روز یکشنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق اضطراری خود، گفت: انتظار از مجلس یازدهم به عنوان اولین مجلس در گام دوم انقلاب بسی فراتر از ادوار پیشین است. در این شرایط خطیر کشور چشم امید مردم و رهبری به تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد است. مجلسی که بتواند با اختیارات قانونی و فعال کردن ظرفیت‌های سرشار کشور، امور را سامان بخشد. مجلسی که با درک صحیح اوضاع و اتخاذ رویکرد مردم مدار و برخوردار از اراده انقلابی و جهادی خدمت رسان واقعی جامعه باشد.

دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی دوره سردار سلیمانی نامیده شود

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی دوره سردار سلیمانی نامیده شود و گفت: بنده نسخه مجلس قوی در راس امور و موثر در تمام شئون کشور را عمل به نقشه راه، گام دوم انقلاب و مکتب سلیمانی معرفی می‌کنم و در این مکان و تریبون مقدس برای اولین بار می‌خواهم اعلام کنم، نام این دوره از مجلس شورای اسلامی را نه دوره یازدهم، بلکه دوره سردار سلیمانی بنامیم و به آن افتخار کنیم.

وی خواستار بازگشت به گفتمان امام راحل و رهبری و تبدیل منویات آنان به قانون در موضوعات مهمی مانند استکبارستیزی، دفاع از محرومان و مستضعفان، تمهید مقدمات ایجاد تمدن نوین اسلامی و تلاش برای تشکیل دولت جوان و حزب اللهی، مبارزه با مظاهر اشرافی‌گری و قطع دست متجاوزان به حقوق مردم، برنامه‌ریزی برای بهبود معیشت اقشار نیازمند و طبقه محروم و مستضعف، مبارزه با اژدهای هفت سر فساد، تبعیض و رانت شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، اقتصاد را اولویت نخست کشور و بحث معیشت را ضروری‌ترین بخش از ساماندهی امور اقتصادی و واجب‌ترین تکلیف این دوره از مجلس دانست و گفت: می‌توان با الهام از مجاهدت های پیگیر و تفکرات جهادی و جهانی سردار مقاوت نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با تسهیل و بهبود فضای کسب و کار نسبت به ارتقا شاخص‌های اقتصادی برنامه ریزی کرد و باید نسبت به بیکاری برادران و خواهرانی که از قشر مستضعف، حساس و در رفع آن کوشا باشیم.

موسوی خاطرنشان کرد: شنیدن درد بی آبی غیزانیه‌ها و به خاک نشستن بانویی از درد بی پناهی و بی خانمانی که هر از گاهی از کشور به گوش می رسد دل سربازان امام را دردمند کرده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون محرومین در مجلس با حضور 120 نماینده خبر داد و گفت: به منظور برنامه ریزی متناسب با ضرورت های دهه پیشرفت و عدالت، فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه و کوچک تشکیل و این امر با استقبال خوب همکاران دغدغه‌مند یعنی با عضویت بیش از 120 نفر مواجه شد.

به گفته وی تا کنون چندین جلسه مفید و کاربردی با حضور کارشناسان مسئولان و مدیران مربوطه در فراکسیون ویژه محرومان برگزار شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یازدهم گفت: با همت جهادی، سیاست های قوانین، برنامه ها توسعه عدالت محور و محرومیت زدا با شفافیت کامل و ضمانت‌های اجرایی طراحی و در کمیسیون های تخصصی و صحن علنی مجلس پیگیری می شود.

موسوی در پایان، خطاب به وزیر نیرو گفت: امروز سد نیمه تمام قوشقیه منتظر اقدام جدی شما است.

*س_برچسب‌ها_س*