یک‌شنبه 27 خرداد 1403

هشدار ایران به رژیم صهیونیستی / درخواستی از شورای نگهبان / ضرب الاجل کرونایی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
هشدار ایران به رژیم صهیونیستی / درخواستی از شورای نگهبان / ضرب الاجل کرونایی

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان / سانحه برای یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان / طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف در نخستین نشست خبری خود در جایگاه سخنگویی شورای نگهبان به سوالی درباره "امضا نشدن اعتبارنامه رییسی از سوی آملی لاریجانی" پاسخ داد و گفت: بر اساس قانون این موضوع خدشه‌ای در اعتبار نامه ایجاد نمی کند. اعتبارنامه در جلسه شورای نگهبان قبل از مراسم تنفیذ امضا شد؛ طبیعتا اشخاصی که حضور داشتند اعتبارنامه را امضا کردند.

علی لاریجانی هم در پی اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه دلایل عدم احراز صلاحیت لاریجانی به او اعلام شده، نامه‌ای خطاب به این شورا نوشت و درخواست کرد که مهر محرمانه نامه دلیل عدم احراز صلاحیتم را بردارید.

برافراشته شدن پرچم اقلیم کردستان در مراسم استقبال از نیچروان بارزانی رییس اقلیم هم از موضوعاتی بود که سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه آن را یک اشتباه از سوی تیم اجرایی استقبال مستقر در فرودگاه دانست و تاکید کرد: ایران همواره به وحدت سرزمینی و تمامیت ارضی عراق احترام گذاشته و در این خصوص سیاست غیرقابل تغییری دارد.

با پایان بررسی های طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور، حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره اینکه آیا مسئولان دولت دوازدهم نیز مشمول این قانون خواهند شد؟ تاکید کرد: قطعا مشمول می شوند. این طرح برای مسئولان و مدیران کشور مسئولیت سازی می‌کند، نظام ما نظامی است که در معرض خطرهای مختلفی می باشد، کشور ما هم از کشورهایی است که فساد اداری در آن در حد بالایی وجود دارد، پس باید در پی کاهش آن باشیم، اگر شخصی به دلیل خطا کردن مورد مواخذه قرار بگیرد افراد بعدی مراقب خواهند بود که مرتکب خطا نشوند، بر همین اساس معتقدیم این کار باید انجام شود تا نسبت به بیت المال مسئولیت سازی کنیم

در واکنش به ادعاها مبنی بر دست داشتن ایران در مورد هدف قرار گرفتن کشتی متعلق به رژیم صهیونسیتی و تهدیدهای اخیر مطرح شده از سوی سران این رژیم، فرمانده نیروی هوافضای سپاه هشدار داد که آنها پیش از این ما را آزمایش کردند و می دانند که با چه پاسخی روبرو خواهند بود؛ ما هم قدرت و هم اراده به کارگیری از قدرت را داریم؛ بنابراین بدانند که اگر بخواهند جسارتی [علیه جمهوری اسلامی ایران] بکنند، حتما جواب سختی خواهیم داد.

مجید تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل هم با انتشار توییتی، تاکید کرد: امروز اسرائیل و حامیانش اطلاعات جعلی در مورد حوادث اخیر در آبهای منطقه ارائه کرده تا شورای امنیت را متقاعد کنند ایران را محکوم کند و شکست خوردند. ما این ادعاها را به شدت رد می کنیم. شورای امنیت بایستی با ماجراجویی اسرائیل در منطقه برخورد کرده و فریب و جعل سازی های آن را رد کند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

ایران همواره از ثبات و دریانوردی آزاد در خلیج فارس دفاع کرده است

با هم‌افزایی همه حلقه‌های مقاومت، فروپاشی رژیم جعلی صهیونیستی نزدیک خواهد بود

داستان‌سرایی اخیر دشمنان در راستای عملیات روانی است

واکنش سفارت ایران در لندن به اظهارات نماینده انگلیس در سازمان ملل

ایران هرگونه اقدام و توطئه در هدف قراردادن امنیت کشتیرانی را محکوم می‌کند

***

رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تعیین ضرب الاجلی برای نهایی کردن طرح تحول در نحوه مقابله با کرونا، گفت: برای تغییر این وضعیت نیازمند اقدام جهادی و جهشی هستیم. کار مسولان اجرایی کشور فقط توصیه نیست و باید ضمانت اجرای مناسب هم برای تصمیمات اتخاذ شده درنظر گرفته شود.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی با بیان اینکه تدوین طرح تحول در نحوه مقابله با کرونا بلافاصله پس از پایان انتخابات، زیر نظر دفتر رییس جمهور آغاز شده بود، اظهار داشت: با دریافت نظرات کارگروه‌های تخصصی و فراخوان پیشنهادات نو و اخذ تجربیات از مجامع علمی و تخصصی سراسر کشور، این طرح وارد مرحله نهایی و تصویب در ستاد ملی کرونا خواهد شد.

بازدید سرزده رییس قوه قضاییه از بندهای امنیتی اوین از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

رییس سازمان زندان‌ها پیام این بازدید را در سی و پنجمین روز خدمت حجت الاسلام اژه‌ای، تاکید بر حقوق بازداشت شدگان وتسریع بر تعیین تکلیف متهمین دانست.

عزم مجلس برای تصویب سریع لایحه رتبه بندی معلمان هم از پرمخاطب های امروز بود که محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام آن ابراز امیدواری کرد که بعد از تصویب این لایحه، دولت آن را در کمترین زمان ممکن اجرا کند.

انتهای پیام