جمعه 28 اردیبهشت 1403

همایش علمی نظام اسلامی و مساله حجاب برگزار شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
همایش علمی نظام اسلامی و مساله حجاب برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش علمی نظام اسلامی و مساله حجاب از سوی مرکز مطالعات زنان و خانواده و پردیس البرز دانشگاه تهران روز دوشنبه 20 تیر 1401 ساعت 9 تا 13 از سوی مرکز مطالعات زنان و خانواده و پردیس البرز در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد. در ابتدا در این مراسم محمد مهدی فتوره‌چی دبیر همایش به چگونگی شگل گیری و برنامه‌ریزی درخصوص مساله نظام اسلامی و مساله حجاب...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش علمی نظام اسلامی و مساله حجاب از سوی مرکز مطالعات زنان و خانواده و پردیس البرز دانشگاه تهران روز دوشنبه 20 تیر 1401 ساعت 9 تا 13 از سوی مرکز مطالعات زنان و خانواده و پردیس البرز در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدا در این مراسم محمد مهدی فتوره‌چی دبیر همایش به چگونگی شگل گیری و برنامه‌ریزی درخصوص مساله نظام اسلامی و مساله حجاب پرداختند.

سپس حجت‌الاسلام مجید دهقان: عضو هیأت علمی و عضو مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه خواهران قم گفت، تفاوت سنت و مدرنیته لزوماً به معنای شکاف نیست و محصور ماندن در گذشته باعث شکاف نسلی می‌شود هدف بازخوانی متن و خوانشی است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به جهان عرب، پوشش، حجاب شرعی در عصر پیامبر (ص) و همچنین صدر اسلام پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام جمالی به حجاب در آینه آمار و پژوهش‌های میدانی، زهرا میرزایی درخصوص تمرکز جریان‌های استعماری بر حجاب؛ علل و پیامد‌ها و زهرا راد به فقه، حق بدن زنان و حجاب، میلاد دخانچی در خصوص آسیب‌شناسی سیاست گذاری حجاب درچهار دهه گذشته و شیما علی‌آبادی به بررسی سیاست گذاری حجاب با نگاهی به مفهوم حیا در نزد زن ایرانی و فاطمه فقیه ایمانی به تبار شناسی مساله حجاب در جمهوری اسلامی ایران پرداختند.