یک‌شنبه 27 خرداد 1403

همایش فصلی ائمه جمعه استان یزد برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همایش فصلی ائمه جمعه استان یزد برگزار شد

یزد - ایرنا - همایش فصلی ائمه جمعه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی رفاهی خوشنویس شهرستان مهریز برگزار شد.

امام جمعه یزد با اشاره به جایگاه و نقش اقامه نماز و رسالت ائمه جمعه در جذب جوانان و پیگیری منویات مقام معظم رهبری گفت: تحقق گام دوم انقلاب در گرو همکاری همه آحاد مردم و مسوولان و داشتن روحیه انقلابی و مدیریت جهادی است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان به ضرورت ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی و عمل به وظایف ملی و انسانی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری به عنوان رسالت اصلی تاکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: راه عزت و سعادت مردم در گرو ولایتمداری و پیگیری توصیه‌های رهبری فرزانه انقلاب و حضور جدی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و دشمن‌شناسی است.

ناصری یزدی به اهمیت رشد جمعیت و فرزندآوری در جامعه با برنامه‌ریزی توسط مسوولان اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص مقام معظم رهبری بارها بر انجام آن در راستای اهداف عالیه نظام و انقلاب تاکید داشته‌اند.

امام جمعه یزد به اهمیت رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و پیگیری آن توسط ائمه جمعه به خصوص در شرایط خاص اقتصادی کنونی و کرونا اشاره کرد و همکاری مسوولان را در کنار اقدام خیران خواستار شد.

ناصری یزدی همچنین به اهمیت کاهش ساعت کار بانوان در نهادها و ادارات و رسیدگی بیشتر به فرزندان و خانواده به عنوان یک مسئله مهم اشاره کرد و همکاری مسوولان در پیگیری آن را در سال‌جاری درخواست کرد.

جو همدلی وجود دارد

همچنین امام جمعه مهریز با گرامیداشت خاطر شهیدان به خصوص شهدای محراب و ائمه جمعه فقید منطقه گفت: اقامه نمارجمعه در کشور یکی از مهمترین ثمرات ماندگار و همیشه جاوید نظام اسلامی است و باید باشکوه تداوم یابد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: در 40 سال گذشته مردم در کنار نظام و ولایت‌فقیه برای تحقق اهداف و آرمان‌های والای جمهوری اسلامی وظایف خود را به خوبی انجام دادند و همچنان در صحنه کشور حضور فعال دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز از حضور مردم ولایتمدار و جوانان مومن و انقلابی شهرستان در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه با همکاری و همراهی مسوولان قدردانی کرد که بدون مشکلی در منطقه اقامه می‌شود.

محی‌الدینی به ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان اشاره کرد و رمز و راز تمامی موفقیت‌ها را مدیون همدلی و همکاری آحاد مردم انقلابی در کنار مسوولان با درک شرایط کشور دانست که تداوم دارد.

امام جمعه مهریز بیان کرد: همکاری روحانیون و تشکل‌های دینی در طرح‌ها و برنامه‌ها و پیگیری مطالبات قانونی مردم جزو امور مهمی است که در سطح منطقه صورت می‌گیرد و در این ارتباط جو همدلی خوبی وجود دارد.

محی‌الدینی به مشارکت گسترده مردم فداکار در طرح کمک مومنانه و تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای طرح مواسات پرداخت که بسیار مناسب انجام شد و باز بر حسب وظیفه ادامه خواهد داشت.

اقامه نمازجمعه در 28 نقطه

همچنین رییس شورای سیاستگذاری ائمعه جمعه یزد گفت: هم اکنون در 28 محل در شهر و برخی روستاهای استان نمازهای جمعه با مشارکت مردم ولایتمدار و جوانان مومن و انقلابی بنحو باشکوه و همراه با برنامه‌های مورد نیاز اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا شریفی افزود: همایش فصلی ائمه جمعه در راستای شنیدن دیدگاه مسوولان و پیگیری مطالبات در سطح مناطق به صورت مستمر و منظم برگزار می‌شود و نقش مهمی در برنامه‌ریزی و پیگیری اهداف دارد.

وی اظهار کرد: ستادهای نمازجمعه با مشارکت داوطلبانه مردم و جوانان علاقه‌مند کار برنامه‌ریزی برای برگزاری این آیین را در سطح استان انجام می‌دهند و بدون شک کار آنها در باشکوهی مراسم بسیار موثر است.

این مسوول به نقش ائمه جمعه در برگزاری مناسب طرح ملی مواسات اشاره کرد و از همکاری و پیگیری آن و همدلی خیران و مردم نوعدوست قدردانی کرد و گفت: در صورت نیاز تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

شریفی همچنین به اهمیت رسیدگی به مطالبات مردم با پیگیری ائمه جمعه و همراهی مسوولان به عنوان یک ضرورت تاکید کرد و گفت: خدمت به مردم و حل معضلات فرهنگی و اقتصادی یک وظیفه دینی و انقلابی است.

مردم در کنار دولت

همچنین فرماندار مهریز گفت: نقش روحانیون به خصوص ائمه جمعه در ایجاد همدلی و روحیه خدمت به مردم بر هیچ کس پوشیده نیست و در این شهرستان با محوریت امام جمعه بدون مشکلی امور مختلف بر حسب ضرورت پیگیری می‌شود.

رضا زارع زاده مهریزی اظهار کرد: برای موفقیت و خدمت به مردم باید همه در کنار هم با درک شرایط وظایف را انجام دهند که این جو همدلی در سطح خوبی وجود دارد و تاکنون به خاطر آن شاهد برکات فراوانی هستیم.

وی اظهار کرد: مردم و روحانیون در کنار مسوولان برای تحقق اهداف نظام، انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و دولت به تلاش شبانه‌روزی خود ادامه می‌دهند و خروجی آن توسعه پایدار و تولید مناسب است.

این مسوول به اهمیت جهش تولید و اشتغال و همچنین سند توسعه منطقه که بر اساس گردشگری تدوین شده اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد اشتغال و کمک به تولید با همکاری همه خیران و سرمایه‌گذاران محور اقدام امسال است.

زارع زاده به برخی اقدام‌ها و وجود زیر ساخت‌های توسعه در منطقه در ابعاد مختلف اشاره کرد و آمادگی دولت و مسوولان را در سال جهش تولید برای جذب سرمایه‌گذاران برای اقدام بیشتر در حوزه اشتغال اعلام کرد.

مرکز شهرستان 55 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*