یک‌شنبه 1 مهر 1403

ورود اتباع غیرمجاز افغان به این استان ممنوع شد

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
ورود اتباع غیرمجاز افغان به این استان ممنوع شد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بر ممنوعیت ورود اتباع افغانی به کرمانشاه تأکید کرد و گفت: «برخورد شدید در انتظار کارفرمایانی است که اتباع غیرمجاز افغانی را به‌کارگیری کنند.»

حمیدرضا کریمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به ممنوعیت ورود اتباع غیرمجاز افغان به کرمانشاه، اظهار کرد: طبق مصوبات کمیسیون ساماندهی اتباع افاغنه، وزارت کشور و همچنین شورای تامین استان، حضور اتباع غیرمجاز افغانی در استان کرمانشاه ممنوع است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: علیرغم ممنوعیت ورود اتباع افغانستانی به کرمانشاه، گزارش‌هایی دریافت می‌شود مبنی براینکه در بسیاری از نقاط استان اعم از شهری و روستایی نسبت به بکارگیری اتباع غیرمجاز افغانی اقدام می‌شود.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا تمام دستگاه‌های متولی به ویژه فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و. مکلف هستند با محوریت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و حمایت فرماندهی انتظامی استان نسبت به شناسایی و تعیین تکلیف اتباع افغانی در سطح استان کرمانشاه اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کارفرمایی در استان حق بکارگیری اتباع غیرمجاز افغانی را ندارد، عنوان کرد: در صورت مشاهده چنین تخلفی باید کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی معرفی شوند تا برای آن‌ها پرونده تشکیل و برخورد قضایی صورت گیرد.

کریمی خاطرنشان کرد: به همه دادستان‌های شهرستان‌های تابعه نیز دستور داده شده با مهاجرین غیرقانونی برخورد شود و با کسانی که به این اتباع غیرمجاز کار یا منزل مسکونی اجاره می‌دهند، برخورد قضایی صورت گیرد.

از میان اخبار

تاکسی‌ها لوکیشن دارند، اما خودروی اورژانس نه!

(ویدیو) جزییات جدید از فاجعه معدن زغال‌سنگ طبس