یک‌شنبه 15 مهر 1403

وزاری اقتصادی درباره رونق تولید گزارش دهند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزاری اقتصادی درباره رونق تولید گزارش دهند

تهران - ایرنا - نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست می‌کنم با گذشت سه ماه از سال، در نخستین جلسه وزرای اقتصادی را دعوت کنیم تا برنامه خود را درباره «جهش تولید» ارائه کنند و همچنین بگویند در سال گذشته که سال رونق تولید بود، چه اقداماتی انجام داده‌اند.

«محمد حسن آصفری» در جلسه علنی روز یکشنبه در تذکری گفت: سه ماه از سال گذشته و شعار سال هم «جهش تولید» بوده، درخواست من این است که در نخستین جلسه وزرای اقتصادی را دعوت کنیم تا برنامه خود را به مجلس ارائه کنند و همچنین بگویند در سال گذشته که سال «رونق تولید» بود، چه اقداماتی در این‌باره انجام داده‌اند.

نماینده اراک در مجلس یازدهم همچنین در مورد اعتبارنامه اعضای هیات رییسه تذکر داد و افزود: روز گذشته هیات رییسه، جلسه‌ای درباره امتیازبندی برای کمیسیون‌ها داشته، در شرایطی که هنوز اعتبارنامه اعضای هیات تصویب نشده است و قاعدتا آنها نمی‌توانستند برای نمایندگان و آیین‌نامه تصمیم بگیرند.

آصفری درباره رفع تبعیضات ناروا تذکر داد و گفت: فشار تورم 40 درصدی روی قشر متوسط به پایین جامعه است، چرا حقوق کارکنان که البته حق آنها است 50 درصد افزایش یافته و حقوق بازنشستگان باید 15 درصد افزایش داشته باشد؟

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ گفت: در جلسه مشترک روز گذشته هیات رییسه و کمیسیون تدوین آیین نامه، ابتدا صلاحیت‌ها بررسی شد و بعد ما وارد بررسی دستورالعمل مربوط به امتیازبندی کمیسیون‌ها شدیم و مصوبه را گذراندیم.

وی افزود: منتخبان در جایگاه منتخب می‌توانند ورود کنند به‌ویژه در مورد دستور العملی که پایه تشکیل کمیسیون است. قانون اساسی هم تفاوتی میان نماینده و منتخب قائل نیست و تصویب اعتبارنامه بخشی از فرآیند آغاز کار است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*