چهارشنبه 11 مهر 1403

پاکستان: اسرائیل صلح و امنیت منطقه را به خطر انداخته است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
پاکستان: اسرائیل صلح و امنیت منطقه را به خطر انداخته است

پاکستان در واکنش به تحولات خاورمیانه پس از عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی خواهان کاهش تنش‌ها و حل مناقشات شد

پاکستان در واکنش به تحولات خاورمیانه پس از عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی خواهان کاهش تنش‌ها و حل مناقشات شد و افزود: اسرائیل با تداوم نسل کشی در غزه و تجاوزات به لبنان، صلح و امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گزارش داد، دولت اسلام‌آباد با ابراز نگرانی عمیق از تشدید خصومت ها در غرب آسیا، از همه طرف ها خواست که صلح را در اولویت قرار دهند.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: اسرائیل طی ماه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای مرتکب نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل شده که منجر به بحران انسانی شدید شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: اسرائیل صلح و امنیت منطقه را با نسل کشی مداوم در غزه به خطر انداخته و تهاجم اخیر به لبنان این تنش ها را تشدید کرده و زندگی غیرنظامیان بی گناه را تحت تأثیر قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: مردم فلسطین، لبنان و کل منطقه شایسته زندگی عاری از ترس و خشونت هستند لذا مهم است تا همه طرف ها از لبه پرتگاه عقب نشینی کنند و همزمان جامعه بین المللی نیز اقدامات سریعی برای کاهش تنش‌ها انجام دهد.

وی تاکید کرد: پاکستان مطالبه می کند تا فرهنگ حاکم بر معافیت متجاوز از مجازات و بی توجهی به قوانین بین المللی باید فوراً برداشته شود و از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد تا نقش خود را برای حفظ صلح و ثبات در منطقه، حاکمیت لبنان و پایان دادن به بحران غزه ایفا کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پایان تاکید کرد که این کشور همواره از راه حل دو کشوری به عنوان کلید صلح پایدار در خاورمیانه با راه حلی عادلانه و جامع برای مساله فلسطین که مطابق با حقوق بین الملل و در راستای قطعنامه های مربوطه سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی تثبیت شده است، دفاع می کند.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر 1403 در عملیات وعده صادق 2 با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که 90 درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی شب گذشته خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.