جمعه 20 مهر 1403

پایان نامه‌ها در مسیر تجاری‌سازی / صنعتی که رقابت‌پذیر باشد، به سمت دانشگاه می‌رود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پایان نامه‌ها در مسیر تجاری‌سازی / صنعتی که رقابت‌پذیر باشد، به سمت دانشگاه می‌رود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته گذشته اخبار فراوانی از جنس آموزش و فناوری در دانشگاه‌ها منتشر شد که برای دانشجویان حائز اهمیت بود. برای مرور برخی از این اخبار با ما همراه باشید. الزام به ارائه تاییدیه تحصیلی مقطع قبلی و معافیت تحصیلی برای انتخاب واحد نیمسال دوم دانشجویان شاغل به تحصیل کلیه مقاطع تحصیلی موظف به پیگیری و ارائه تائیدیه تحصیلی مقطع قبلی و دانشجویان ذکور...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته گذشته اخبار فراوانی از جنس آموزش و فناوری در دانشگاه‌ها منتشر شد که برای دانشجویان حائز اهمیت بود. برای مرور برخی از این اخبار با ما همراه باشید.

الزام به ارائه تاییدیه تحصیلی مقطع قبلی و معافیت تحصیلی برای انتخاب واحد نیمسال دوم

دانشجویان شاغل به تحصیل کلیه مقاطع تحصیلی موظف به پیگیری و ارائه تائیدیه تحصیلی مقطع قبلی و دانشجویان ذکور مشمول نظام وظیفه موظف به ارائه معافیت تحصیلی تائید شده از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا برای انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401 هستند.

100 رتبه برتر دانشنامه پزشکی به عضویت هیات علمی دانشگاه‌ها درآمدند

 

مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت مجموع اقدامات درخصوص توزیع نیرو‌های تخصص و فوق تخصص پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را اعلام کرد. در اولین اقدام، حدود 300 نفر از نیرو‌های فوق تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شدند که این نیرو‌ها با اولویت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کم برخوردار توزیع شده اند.

لزوم پشتیبانی فکری و ابزاری از سوی اساتید و دانشگاه برای انجام پایان‌نامه‌ها / تدوین منشور اخلاقی بر مبنای تعامل استاد و دانشجو

مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در سی و یکمین جشنواره پژوهش و فن آوری دانشگاه تهران گفت: هفته پژوهش فرصتی برای تکریم از پژوهشگران و معرفی دستاورد‌ها و چالش‌های پژوهشی است. وی پژوهش را مرز گستر نهاد علم دانست و افزود: پژوهشگران به عنوان مرز گستران نهاد علم می‌توانند در خدمت دانشگاه و توسعه جامعه باشند. فعالیت‌های دانشگاه در نهایت به توسعه و سعادت جامعه منتج شود.

صنعتی که رقابت‌پذیر باشد، به سمت دانشگاه می‌رود

مهدی طهوری در این نشستی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و همزمان با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار برگزار شد، ادامه داد: بازیگران علم و فناوری باید وارد حوزه اقتصاد شوند و در حوزه‌های اصلی اقتصاد کشور حاضر شده، فعالیت حاضر و ملموس داشته باشند تا توسعه اقتصاد کشور را به شکل دانش بنیان شکل دهیم.

همکاری با دانشگاه‌ها در قالب 80 کار پژوهشی

مدیر آموزش ایمیدرو در سی و یکمین جشنواره پژوهش و فن آوری دانشگاه تهران گفت: از سال 97، بالغ بر 80 کار پژوهشی را با ارزش 45 میلیارد تومان با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در ایمیدرو منعقد کردیم.

افزایش دوبرابری فضای فیزیکی پارک‌های دانشگاه تهران / راه‌اندازی دو پردیس علم و فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان

علی اسدی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست خبری هفته پژوهش که امروز برگزار شد، گفت: برای تحقق شعار سال همه سازمان‌ها باید قدم‌های مثبتی را بردارند در دانشگاه تهران نیز پارک علم و فناوری باید تلاش ویژه‌ای را در تحقق این شعار بردارد که برخی موارد در حال انجام است.

پایان‌نامه‌ها به سمت تجاری‌سازی هدایت می‌شوند

همزمان با افتتاح بیست‌وسومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و فن بازار در اولین روز هفته پژوهش و فناوری 1401، 30 دستاورد فناورانه منتخب دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری رونمایی شدند که چهار دستاورد برتر متعلق به دانشگاه تهران بود.

 

تولید انبوه اسکوتر‌های برقی مجهر به باتری گرافنی

شرکت والتون اسکوتر‌های برقی مجهر به باتری گرافنی را برای فروش در بازار بنگلادش به تولید انبوه رسانده است. این اسکوتر‌ها با سرعت50 کیلومتر در ساعت و مسافت حداکثر 70 کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کنند.

پایان نامه‌ها در مسیر تجاری‌سازی / صنعتی که رقابت‌پذیر باشد، به سمت دانشگاه می‌رود 2
پایان نامه‌ها در مسیر تجاری‌سازی / صنعتی که رقابت‌پذیر باشد، به سمت دانشگاه می‌رود 3
پایان نامه‌ها در مسیر تجاری‌سازی / صنعتی که رقابت‌پذیر باشد، به سمت دانشگاه می‌رود 4