سه‌شنبه 17 مهر 1403

پربازدیدترین اخبار سیاسی 20 آبان ایسنا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
پربازدیدترین اخبار سیاسی 20 آبان ایسنا

آزادی 157 محکوم امنیتی / اظهارات نماینده مجمع نمایندگان تهران در ستاد کرونا درباره لزوم قرنطینه / تاکید روحانی بر تسهیل تبادلات تجاری ایران با کشورهای علاقه‌مند / واکنش مسئولان ایرانی به انتخابات آمریکا و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

157 محکوم امنیتی آزاد شدند / 150 مورد شکایت از اشخاص در دولت فعلی

به گزارش ایسنا، اعلام آزادی 157 محکوم امنیتی از سوی سخنگوی قوه قضاییه در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

غلامحسین اسماعیلیبا بیان این‌که با پیشنهاد رییس قوه قضاییه و موافقت رهبری، 3780 نفر از محکومان مشمول عفو و تخفیف مجازات شده‌اند، گفت: از این تعداد 2301 نفر از زندانیان آزاد شده که در زمره آنها 157 نفر محکوم امنیتی بوده و اتهام تبلیغ علیه نظام اجتماع و تبانی و شرکت در اغتشاشات را داشتند.

وی در بخش دیگری از این نشست گفت: در دولت فعلی ما 150 مورد شکایت از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی داشته‌ایم که البته تعداد کسانی که از آنها شکایت شده بیشتر از این عدد است. این شکایات برابر ضوابط قانونی رسیدگی شده و ما وظیفه خود را در باب رسیدگی به شکایات انجام داده و می دهیم.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

صدور حکم برای شرکت‌های آرمان پرشین پارس و کارما

عدم بازداشت بدهکاران مهریه مربوط به کسانی است که تمکن پرداخت ندارند

150 مورد شکایت از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در دولت فعلی

457 محکوم تعزیرات حکومتی مورد عفو و تخفیف رهبری قرار گرفتند

***

قاتل حاج قاسم ترامپ نیست بلکه...

دومین خبر پربازدید،‌توییت یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در باره قاتل سردار سلیمانی بود.

به گزارش ایسنا، جلال رشیدی کوچی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: قاتل حاج قاسم ترامپ نیست، بلکه تفکر امپریالیستی و تروریستی آمریکاست که روزی ترامپ مجری آن است و روزی بایدن.

ایران از تمام ظرفیت‌ها برای تعقیب بین‌المللی و قضایی عاملین ترور شهید سلیمانی استفاده خواهد کرد

همچنین سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان درباره تعقیب قضایی ترامپ پس از پایان دوران ریاست جمهوری وی در خصوص ترور سردار سلیمانی گفت: ایران در عین پایبندی کامل به مقررات قابل اعمال حقوق بین الملل، از هیچ اقدام قانونی و مشروع برای حصول اطمینان از اینکه مباشرین، معاونین و آمرین ترور شهید قاسم سلیمانی در پیشگاه عدالت حاضر شده و به سزای قانونی عمل خود برسند، کوتاهی نخواهد کرد.

چه مصلحتی بالاتر از جان مردم است؟

اظهارات نماینده مجمع نمایندگان تهران در ستاد کرونا در رابطه با اهمیت قرنطینه از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

اقبال شاکری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: عدم قرنطینه تهران باعث فوت چندین هزاران نفر از هموطنان می شود. شاید بتوان در طولانی مدت بدون تعطیلی شرایط را کنترل کرد ولی به چه قیمتی؛ به قیمت جان مردم؟

کرونا مهمترین مساله دولت است

علی ربیعی هم در نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت با بیان اینکه مسئله کرونا با افزایش ابعاد فاجعه‌آمیزش و تهدید جان انسانها از مهم‌ترین مسایل دولت و مردم است افزود: متاسفانه ویروس کرونا شباهت کمتری به اجداد خود داشته و از رفتار آنها تبعیت نمی‌کند. خصوصیات ویروس نسبت به آغاز شیوع، دچار تغییرات جهشی شده و امروز تهاجمی‌تر و با خشونت بیشتر عمل می‌کند. 600 مرگ روزانه در فرانسه نشان از این تغییرات دارد.

درخواست رئیس کمیسیون بهداشت از روحانی برای تعطیلی دو هفته‌ای تهران و کلانشهرها

در همین رابطه حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواست تا به منظور کنترل بار مراجعات بیمارستانی و پیشگیری از خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان، تهران و کلانشهرها را به مدت 15 الی 30 روز به صورت کامل تعطیل کند.

اقدام سریع وزارت خارجه و بانک مرکزی برای تسهیل تبادلات تجاری ایران با کشورهای علاقه‌مند

خبر بعدی، تاکید رئیس جمهور بر تسهیل تبادلات تجاری ایران با کشورهای علاقه‌مند بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در یکصد و هشتادمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به گزارش وزارت امور خارجه در زمینه فعالیت های انجام گرفته برای آزاد سازی منابع مالی بلوکه شده ایران در برخی کشورها با توجه به موانع ایجاد شده از سوی آمریکایی ها در این زمینه، بر ضرورت هماهنگی بیشتر و موثر وزارت امور خارجه و بانک مرکزی در این زمینه تاکید کرد.

واکنش مسئولان ایرانی به انتخابات آمریکا

گزارش ایسنا از واکنش های مسئولان جمهوری اسلامی با توجه به انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آینده ایالات متحده که در رقابت‌های انتخاباتی مواضعی برخلاف دونالد ترامپ اتخاذ کرده بود هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

بازگشت بایدن به برجام؛ فرصت یا تهدید

یوسف مولایی، کارشناس مسایل بین‌الملل هم درباره تاثیر انتخاب جو بایدن بر سیاست خارجی ایران به ویژه برجام گفت: گام نخست در ورود به بحث برجام و بازگشت آمریکا به این توافق را "باز شدن بستر گفت‌وگو میان طرف‌های برجام به اضافه آمریکا" دانست.

خبر های دیگر در این باره را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

جمهوری‌خواهان با شمشیر سر می‌برند دموکرات‌ها با پنبه

ایران با آمریکا مماشات نخواهد کرد / آمریکا به ما بدهکار است

بازگشت به برجام حداقل انتظار ایران از دولت جدید آمریکا است

همه از رفتن ترامپ خوشحالند / دل خوش به آمدن دموکرات‌ها نباشیم

سایه بایدن؛ مانع تصمیمات عجیب وغریب ترامپ در پایان ریاستش

***

چرا تعداد «اراذل و اوباش» روز به روز زیاد می‌شود؟

تحلیل یک حقوقدان درباره افزایش تعداد ارازل و اوباش هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

عبدالصمد خرمشاهی با اشاره به ایجاد قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش گفت: اساسا باید ببینیم چرا آمار جرایم و تعداد افرادی که اراذل و اوباش خوانده می‌شوند روز به روز زیاد می‌شود و این مسئله‌ای است که خود دولت نیز می‌داند که زمان مشکلات اقتصادی و تنگ دستی آمار جرم بالا خواهد رفت.

انتهای پیام