سه‌شنبه 3 مهر 1403

پزشکیان تلاش اسرائیل برای گسترش درگیری‌ها در منطقه را «دام» خواند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پزشکیان تلاش اسرائیل برای گسترش درگیری‌ها در منطقه را «دام» خواند

اقتصادنیوز: خبرگزاری آسوشیتدپرس در بازتاب نشست «مسعود پزشکیان» رییس جمهوری ایران با خبرنگاران در نیویورک، نوشت: رئیس جمهور ایران می‌گوید اسرائیل برای گسترش درگیری‌ها در منطقه، برای ایران «دام» پهن کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مسعود پزشکیان» رییس جمهوری ایران امروز (دوشنبه) تاکید کرد رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه است و برای سوق دادن کشورش به یک درگیری گسترده‌تر، دام پهن کرده است.

این خبرگزاری آمریکایی به نقل از رئیس جمهور ایران نوشت: ایران نمی خواهد شاهد گسترش جنگ کنونی غزه و حملات هوایی در سراسر مرز سرزمین‌های اشغالی و لبنان باشد.

خبر مرتبط ویدئویی که پزشکیان از حاشیه سفرش به نیویورک منتشر کرد + فیلم

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور کشورمان ویدئویی از حاشیه سفر خود کنار ظریف و هیات همراه به نیویورک را در فضای مجازی منتشر کرد.

رئیس جمهور ایران در جمع خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی تصریح کرد: در حالی که اسرائیل اصرار دارد که خواهان جنگ گسترده تر نیست، اما اقداماتی انجام می دهد که خلاف آن را نشان می دهد.

پزشکیان به انفجارهای مرگبار پیجرها، واکی تاکی ها و دیگر وسایل الکترونیکی در لبنان در هفته گذشته اشاره کرد و اسرائیل را عامل این اقدام تروریستی دانست.

رییس جمهوری ایران به کشته شدن اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در تهران همزمان با مراسم تحلیف خود نیز اشاره کرد و اسرائیل را «جنگ‌طلب» توصیف کرد.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور که عصر یکشنبه به وقت محلی وارد نیویورک شد، در طول مدت حضور خود علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، در اجلاس جانبی سازمان ملل با عنوان «میثاق برای آینده» که رؤسای جمهور و سران کشورها درباره برنامه‌های توسعه و پیشرفت کشورها و راهکارهای برقراری صلح و امنیت در آن سخنرانی می‌کنند، امروز دوشنبه به وقت محلی به بیان دیدگاه‌ها خواهد پرداخت.

این سخنرانی شامگاه دوشنبه حدود ساعت 22 و 30 دقیقه به‌وقت تهران برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
پزشکیان تلاش اسرائیل برای گسترش درگیری‌ها در منطقه را «دام» خواند 2