پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

پیام تست موشک پدافند «بادرود» به «وین»/ یگان‌های پدافندی چگونه نمایش انگلیسی را به آتش کشیدند؟

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پیام تست موشک پدافند «بادرود» به «وین»/ یگان‌های پدافندی چگونه نمایش انگلیسی را به آتش کشیدند؟

آزمایش پدافندی اخیر در منطقه بادرود باهدف پیشگیری از دسیسه خارجی صورت گرفته و نشانه‌ای از دست برتر نظامی ایران در تحرکات حادثه‌ساز دارد.

سرویس سیاست مشرق - شنبه شب موشک پدافندی در آسمان شهر بادرود نزدیک به تأسیسات هسته‌ای نطنز با موفقیت یک هدف هوایی را سرنگون کرد. امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش به تشریح جزییاتی از این ماجرا در تست سامانه‌های پدافندی پرداخت؛ همچنین فرمانده پدافند هوایی نطنز از ارزیابی و آمادگی میدانی سامانه‌های دفاعی در مناطق حساس کشور خبر داد. آزمایش پدافندی اخیر در منطقه بادرود باهدف پیشگیری از دسیسه خارجی صورت گرفته و نشانه‌ای از دست برتر نظامی ایران در تحرکات حادثه‌ساز دارد. چشمان تیزبین یگان‌ها و مدافعان حریم کشور به‌صورت شبانه‌روزی در حال رصد و ارزیابی است و پدافند هوشمند هر اقدام خرابکارانه را به‌صورت آنی و سخت پاسخ خواهد داد.

اما تست پدافندی در نطنز اهمیت بین‌المللی نیز دارد. آزمایش موفقت آمیز سامانه‌های پدافندی در آستانه دور هشتم مذاکرات هسته‌ای برای لغو تحریم‌ها در وین، حامل پیام روشنی برای آمریکا و چند کشور اروپایی است. فروردین‌ماه امسال و در آستانه مذاکرات هسته‌ای در گرند هتل وین؛ لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم اسرائیل در نشست خبری با وزیر دفاع آمریکا مدعی اقدام‌های تروریستی از سوی ایران شد و در زمینه برنامه هسته‌ای گفت: «ایران کماکان به برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. ما اجازه نخواهیم داد ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد؛ ایران هنوز تهدید علیه ما و جهان است.» پس‌ازآن ملاقات حادثه‌ای خرابکارانه در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشت.

پس از آن اتفاق محمدجواد ظریف وزیر وقت خارجه به مجلس رفته و اعلام کرد که در نطنز «تروریسم هسته‌ای» رخ‌داده است. در آن رویداد واکنش ایران استفاده از این تهدید به یک فرصت با جایگزینی سانتریفیوژهای جدیدتر با توان بالاتر به‌جای سانتریفیوژهای نسل اول بود. ایران در تحرکی قابل‌توجه از یک مجموعه 153 عددی از سانتریفیوژهای IR-4 در کنار آبشار 164 عددی از سانتریفیوژهای IR-6 برای غنی‌سازی تا 60 درصد رونمایی کرد.

اما اتفاق عجیب دیگری نیز روی داد! در آن روزها مقامات دولت روحانی تنها رژیم صهیونیستی را به‌عنوان عامل خرابکاری معرفی کردند؛ درحالی‌که اقدامات خرابکارانه دشمن در تأسیسات هسته‌ای ایران توسط مثلث آمریکا، اسرائیل و برخی دولت‌های اروپایی برنامه‌ریزی شده بود. به‌عنوان نمونه در تیرماه سال 99 نشریه دیلی‌بیست در گزارشی فاش کرد که دستور حمله سایبری به سیستم کامپیوتری تأسیسات هسته‌ای نطنز توسط شخص باراک اوباما صادر شده است. همچنین وب‌سایت خبری یاهونیوز نیز در گزارشی نوشت: حمله استاکس‌نت، با درخواست سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و مشارکت هلند، انگلیس، آلمان، و فرانسه عملیاتی شده است.

در این گزارش از یک مهندس اجیرشده (عامل مزدور داخلی) توسط سرویس اطلاعاتی هلند، به عنوان عامل نفوذی سیا و موساد نام برده و تصریح شده بود فرد نفوذی، داده‌های حساس برای ورود بدافزار استاکس‌نت به تاسیسات نطنز را در اختیار واشنگتن قرار داده و سپس به وسیله یک حافظه فلش بدافزار را وارد تاسیسات کرده است.

اقدام پیش دستانه فرماندهی پدافند در تست سامانه‌های محافظ تاسیسات هسته‌ای پیام روشنی برای طرف غربی دارد:

1- جمهوری اسلامی ایران با استفاده از یک سیستم هوشمند اقدامات میدانی دشمن را رصد می‌کند؛ پس از خرابکاری در نطنز روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» از تدارک و برنامه‌ریزی طولانی برای این حمله خبر داد. این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی مدعی شد که حمله به تأسیسات کلیدی ایران در نطنز از مدت‌ها قبل از مذاکرات هسته‌ای در وین تدارک و برنامه‌ریزی‌شده بود. تست موشکی اخیر میزان سطح آمادگی دفاعی کشورمان در برابر هر اقدام مشابه را به رخ حریف کشید.

2- مقامات دولت روحانی پس از حادثه نطنز در فروردین‌ماه با پاک کردن رد دست آمریکایی‌ها، آدرس غلط دادند؛ به‌عنوان‌مثال اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی بدون اشاره به رویکرد منفعلانه دولت تدبیر در سیاست خارجی با تطهیر آمریکا و اسرائیل، نهادهای داخلی را مورد هجمه قرار داده و گفت: باید دستگاهی که مسئول بوده جلوی اقدامات دشمن را بگیرد و در این زمینه توفیقی به دست نیاورده است بازخواست شود و مردم باید بدانند که منابع، اعتبار و حیثیت کشور خرج چه اقداماتی می‌شود. تست موفقیت‌آمیز سامانه‌های پدافندی نشان داد که دوران پاک‌سازی دست خارجی‌ها در حوادث خرابکارانه به پایان رسیده و ایالات‌متحده آمریکا مسئول اصلی هر اقدامی در آینده است. وزیر خارجه آمریکا نمی‌تواند به‌صورت هم‌زمان عملکرد ترامپ را نقد کرده اما راه او را برود؛ مسئولیت زنجیر کردن رژیم صهیونیستی با واشنگتن است؛ در صورت رها شدن آن عواقب امنیتی آن با خود آمریکایی‌هاست.

3- تجربه به ما ثابت کرده است که اقتدار، ضامن امنیت است. با توجه به نقش آشکار آمریکا، اسرائیل و برخی دولت‌های اروپایی در اقدامات خرابکارانه در تأسیسات هسته‌ای؛ هرگونه تحرک ضد ایرانی با مجازات سخت متناسب با آن عمل روبرو خواهد شد.

4- نتایج مذاکرات وین هفت برای لغو تحریم‌ها نشان داد که کشورهای اروپایی (با مشاوره آمریکا) دستشان در برابر ایران به‌شدت خالی است و دچار سرگیجه شده‌اند. پر بودن دست دیپلمات‌های ایرانی باعث شد که آن‌ها درخواست فرصت و تنفس کرده تا برای مشورت به پایتخت‌های خود بروند! درصورتی‌که در این مدت کوتاه تا آغاز مذاکرات اقدامی غیرقانونی از سوی دشمن علیه منافع ایران روی دهد؛ فرصت مذاکره برای غربی‌ها ازدست‌رفته و «مشت در برابر مشت» و «چشم در برابر چشم» تنها گزینه روی میز است.

5- دشمن به‌خوبی می‌داند که هرگونه اخلال در مذاکره به ضررش بوده و ایران را در موقعیت برتر قرار می‌دهد. روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشته است که ساختار فشار حداکثری شکست‌خورده و ایران نه‌تنها تحریم‌ها را بی‌اثر کرده، بلکه به پیشرفت‌های مهم هسته‌ای دست‌یافته است. شب گذشته اقتدار امنیتی ایران پیش چشم آمریکایی‌ها به نمایش درآمد. مثلث پیشرفت علمی؛ اقتدار دفاعی و چندجانبه گرایی دیپلماتیک؛ آمریکا و اروپایی‌ها را به‌شدت در تنگنا قرار داده است.

6- آمریکایی ها گمان می کنند که با توسل به رژیم صهیونیستی (طرح پلن B) می‌توانند، زیاده خواهی خود را روی میز مذاکرات به ایران تحمیل کنند. واقعیت آن است که این فضای مبهم برای ترساندن تهران درونش خالیست و واشنگتن پیش از این ابزارهای فشار را خرج کرده است. تیم دیپلماتیک بایدن باید درک کند که هم اکنون در اتمسفر سال 2015 به سر نبرده و این جمهوری اسلامی ایران است که طرح مذاکره پیشنهاد می دهد و نه برعکس!

فیلمی که لحظات بلافاصله پس از دستگیری مک‌ایر در تجمع اعتراضی و پرس‌وجو از او را نشان می‌دهد

7- پیش از آغاز مذاکرات در وین؛ «لیز تراس» و «یائیر لاپید» وزاری خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی در یادداشتی مشترک در روزنامه تلگراف ادعاهایی گزاف علیه پیشرفت‌های هسته‌ای ایران منتشر کرده تا هم‌گرایی دیپلماتیک و عملیاتی غرب و رژیم صهیونیستی را نمایش دهند؛ جالب آنکه در سومین شب از مذاکرات هسته‌ای برای لغو تحریم‌ها یک چهره نام‌آشنا برای ایرانیان سعی کرد مسیر مذاکرات را دچار تشنج کند. در عکس‌های منتشرشده از آن دیدار رابرت مک ایر سفیر سابق انگلیس در تهران و عامل یکی از اغتشاشات خیابانی روبروی باقری کنی رئیس هیئت نمایندگی ایران نشسته و بیش از آنکه نماینده لندن در نشست باشد؛ نقش مأمور صهیونیست ها را بازی کند. این نمایشنامه انگلیسی شب گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در یگان‌های پدافندی دود شد و به هوا رفت!

پیام تست موشک پدافند «بادرود» به «وین»/ یگان‌های پدافندی چگونه نمایش انگلیسی را به آتش کشیدند؟ 2
پیام تست موشک پدافند «بادرود» به «وین»/ یگان‌های پدافندی چگونه نمایش انگلیسی را به آتش کشیدند؟ 3