دوشنبه 7 آبان 1403

کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا در نواحی شمالی کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا در نواحی شمالی کشور

سازمان هواشناسی برای شمال غرب و مناطقی از شمال کشور رگبار و باران‌های پاییزی پیش‌بینی کرده است.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، دمای هوا برای نواحی شمالی کشور 10 درجه روند کاهشی را طی امروز و فردا خواهد داشت. در استان‌های ساحلی و اردبیل این کاهش دما اتفاق خواهد افتاد.

امروز و فردا باید منتظر بارش از نوع پاییزی در نواحی غربی و شمالی کشور باشیم و بارش باران در استان‌های کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان و مرکزی اتفاق می افتد.

شدت بارش‌های احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین آبگرفتگی معابر عمومی و ایجاد روان‌آب در نواحی کوهستانی را برای استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران دارد. از فردا چهارشنبه 12 مهر علاوه بر این استان‌ها در استان‌های گلستان و خراسان شمالی نیز همین اتفاق رخ خواهد داد؛ شدت بارش‌ها به گونه‌ای خواهد بود که احتمال سیلابی شدن را دارد و برای این مناطق هشدار نارنجی هم صادر شده است.

همچنین امروز وزش باد نسبتا شدید را در نواحی شرقی و مرکزی و جنوب غرب کشور داریم. از فردا چهارشنبه 12 مهر وزش باد بر روی دریای خزر باعث مواج شدن می شود و ارتفاع آب تا 2 متر بالا می آید. پیش بینی می شود در روز پنجشنبه 13 مهر برای آب های جنوبی کشور در خلیج فارس و دریای عمان ارتفاع موج به 3 متر هم برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی