پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کرونا در اروپا؛ هر 17 ثانیه یک نفر جان می‌دهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا در اروپا؛ هر 17 ثانیه یک نفر جان می‌دهد

تهران - ایرنا - روزنامه «لوسوآر» بلژیک به نقل از کمیسیون اروپا اعلام کرد: در هر 17 ثانیه، یک نفر بر اثر ابتلا به کووید -19 در کشورهای اتحادیه اروپا جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این روزنامه فرانسوی زبان بلژیک نوشت: کمیسیون اروپا بر این عقیده است که به دلیل کلی و گسترده بودن انتقال کووید -19 در اروپا، ممنوعیت سفر چندان معنا ندارد اما توصیه می‌کند که برای مسافرت تست آنفلوآنزا انجام شود.

لوسوآر به نقل از کمیسیون اروپا خاطرنشان کرد که این کمیسیون در مورد سفر زمستانی در سطح اتحادیه موضع ملایمی را اتخاذ و به کشورها توصیه می‌کند کافرمایان خود را تشویق کنند تا اجازه دهند کارمندانی که تصمیم دارند جشن‌های پایان سال خود را چند روز قبل و بعد از سال نو میلادی تجریحا هفت روز در اروپا بگذرانند، این امکان برای آنها فراهم شود.

چنین تصمیمی این اجازه را می‌دهد که کارمندان قبل از شرکت در تجمعات اجتماعی و خانوادگی و پیش از بازگشت به کار، خود را قرنطینه کنند.

از سویی هم برخی مقامات عالی اروپا نسبت به عواقب شدید اقتصادی شیوع کرونا ابراز نگرانی کرده اند. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هشدار داده است که ادامه روند کنونی شیوع کرونا و مهار نشدن ضربه های اقتصادی ناشی از آن، می تواند سبب جابجایی قدرت اقتصادی در جهان شود. به اعتقاد او اقتصاد اروپا در سایه کرونا و ادامه روند کنونی، در مقایسه با چین و کره جنوبی تضعیف خواهد شد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، در سطح اروپا افزون بر 17 میلیون و 436 هزار نفر به کووید -19 مبتلا شده‌اند و در این میان بیش از 400 هزار نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

روسیه، فرانسه، اسپانیا، بریتانیا و ایتالیا پنج کشور نخست در بیشترین میزان ابتلا به کرونا در سطح اروپا هستند؛ روسیه بیش از 2 میلیون و 322 هزار نفر، فرانسه 2 میلیون و 230 هزار نفر، اسپانیا با یک میلیون و 673 هزار نفر، بریتانیا با یک میلیون و 643 هزار و ایتالیا با یک میلیون 620 هزار نفر در صدر کشورهای اروپایی در بیشترین موارد ابتلا به کووید -19 هستند.

*س_برچسب‌ها_س*