جمعه 7 اردیبهشت 1403

یادواره شهید فخری‌زاده در دزفول برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یادواره شهید فخری‌زاده در دزفول برگزار شد

دزفول - ایرنا - یادواره شهید محسن فخری‌زاده دانشمند صنعت دفاعی و هسته‌ای کشور جمعه شب در مسجد حضرت مهدی (عج) دزفول برگزار شد.

به گزارش ایرنا مدیر حوزه علمیه آیت الله سبط الشیخ انصاری دزفول در این یادواره با اشاره به اهمیت گرامیداشت یادو خاطره شهدا اظهارداشت: معرفی و شناساندن افراد دارای ویژگی‌ها و برجستگی‌های اخلاقی یک روش قرآنی است.

وی افزود: علاوه بر معرفی عالمانخوب باید عالم نمایان نیز به مردم معرفی شوند تا مردم از زشتی و باطل بودن آنها آگاه باشند و از آنها دوری کنند.

آیت الله سبط شیخ انصاری با بیان اینکه خون شهدا درخت دین را آبیاری می‌کند، گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهید کمتر از شهادت نیست.

وی حفاظت از اهداف و آرمان شهدا را ضروری دانست و افزود: بزرگداشت شهدا لازم و ضروری ولی تکریم واقعی شهدا پیمودن راه آنها از سوی همه مردم به ویژه مسوولان است.

مدیر حوزه علمیه آیت الله سبط الشیخ انصاری با اشاره به ترویج و تبلیغ فرهنگ شهادت توسط امام خمینی (ره) بیان کرد: وقتی آرمان‌ها و اهداف شهدا نادیده گرفته و سیاست‌ها خلاف این آرمان‌ها می‌شوند، عالمان نباید سکوت کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های عالمان و مبلغان واقعی دین افزود: عالمان و مبلغان باید دین خدا را تبلیغ و از خون شهید حفاظت کنند.

آیت الله سبط شیخ انصاری با انتقاد از ساخت باغ‌ویلاها در شهرستان دزفول گفت: متاسفانه برخی افراد نه تنها با این اماکن مخالفت نمی‌کنند بلکه طرحی ارایه می‌دهند که مشکل را دوچندان می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسوولان نخستین افرادی هستند که باید شهدا را تکریم کنند، افزود: متاسفانه برای شهید فخری‌زاده تا پیش از این، مراسمی در دزفول برگزار نشده است.

مدیر حوزه علمیه آیت الله سبط الشیح انصاری دزفول با اشاره به اینکه روایت مدادالعلما افضل است به خون شهید گفت: قلم عالم باید از خون و اهداف شهید پاسداری کند.

به گزارش ایرنا، دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند ممتاز و برجسته هسته ای و دفاعی ایران توصیف کردند، عصر جمعه هفتم آذرماه در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران در جریان یک عملیات تروریستی و بدست عناصر جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

*س_برچسب‌ها_س*