جمعه 7 اردیبهشت 1403

یکسان سازی دستمزد پزشک بخش دولتی و خصوصی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
یکسان سازی دستمزد پزشک بخش دولتی و خصوصی

معاون درمان وزارت بهداشت، به تشریح اقدامات و برنامه های حوزه درمان در دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش مشرق، سعید کریمی، روز یکشنبه 16 بهمن 1401، در سلسله نشست‌های خبری دهه فجر، در ابتدا به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات وزارت بهداشت در حوزه درمان پرداخت و گفت: تجهیز 79 بیمارستان و 10800 تخت بیمارستانی در یک سال گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: 2800 تخت مراقبت‌های ویژه از جمع 10800 تخت تجهیز شده است.

کریمی ادامه داد: 53 مرکز دندانپزشکی دولتی در یک سال گذشته راه اندازی شده است.

وی افزود: توزیع 2300 پزشک متخصص در مناطق محروم، یکی دیگر از اقدامات معاونت درمان در یک سال گذشته است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: از سال 95، سقف درآمدی برای بیمارستان‌های دولتی بود که این سقف را در مناطق محروم حذف کردیم تا انگیزه خدمت در بخش دولتی فراهم شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ما، نزدیک کردن تعرفه جز حرفه‌ای خدمات در بخش دولتی و خصوصی بوده است. پارسال تا 85 درصد بود و امسال مساوی خواهد شد.

کریمی گفت: البته هدف ما تضعیف بخش خصوصی نیست، بلکه برای این بخش هم انگیزه‌ها و امتیازاتی قائل شده ایم.

وی به کاشت حلزون شنوایی اشاره کرد و افزود: صف انتظار کاشت حلزون شنوایی صفر شده و تمام هزینه‌ها رایگان شد. به طوری که 2000 کودک در این طرح به صورت رایگان درمان شده اند.

کریمی به صندوق بیماری‌های صعب العلاج اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 44 بیماری تحت پوشش است که قصد داریم تا 100 بیماری، افزایش دهیم و پیشنهاد 7000 میلیاردی برای سال آینده پیش بینی شده است.

وی به طرح دارورسان اشاره کرد و افزود: هدف ما، دسترسی بیماران خاص به دارو است که فعلاً به صورت پایلوت در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می‌شود.

کریمی به شبکه درمان ناباروری اشاره کرد و گفت: تا آبان سال آینده تعداد مراکز درمان ناباروری سطح 2 از 16 مرکز به 64 مرکز می‌رسد.

وی ادامه داد: در سطح 3 مراکز درمان ناباروری، 104 مرکز داریم که اقدامات خیلی پیشرفته انجام می‌شود.

کریمی به نسخه الکترونیک اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بالای 90 درصد نسخ به صورت الکترونیکی تجویز می‌شود.

وی به تشکیل قرارگاه درمان با رویکرد برخورد با تخلفات جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: تاکنون در این قرارگاه 114 پرونده دانه درشت تشکیل شده که جریمه‌های بازدارنده و خیلی سنگین برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

کریمی به برنامه پزشکی خانواده اشاره کرد و افزود: از ابتدای دی ماه در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت اجرایی شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، در پاسخ به این که گفته می‌شود از اردیبهشت سال آینده خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد شد، گفت: این موضوع فقط برای خدمات بستری است و فرانشیز سرپایی از 30 درصد به 15 درصد می‌رسد.

وی به صدور مجوز برای 220 مرکز درمانی در حوزه گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: این مراکز می‌توانند بیمار خارجی پذیرش کنند.

کریمی همچنین به عبور از قله موج هشتم کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: نگران موج دو کوهانه بیماری هم نیستیم و به نظر می‌رسد که به آرامی در حال گذر از موج هشتم هستیم.