پنج‌شنبه 19 مهر 1403

یک‌هزارو 138 فعال صنایع دستی در زنجان بیمه هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک‌هزارو 138 فعال صنایع دستی در زنجان بیمه هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: تا پایان سال 98، مجموع فعالان صنایع دستی در این استان که تحت پوشش بیمه هستند، به یک هزار و 138 نفر رسید.

امیر ارجمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در طرح بیمه فعالان صنایع دستی بخش قابل توجهی از حق بیمه صنعتگران توسط دولت پرداخت می‌شود، افزود: متقاضیان این بیمه باید دارای شرایطی از قبیل تولید انفرادی و یا کارگاهی و نیز کارت مهارت فنی و حرفه‌ای باشند.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته هزار و 29 مورد مجوز صنایع‌دستی توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان صادر شد، افزود: از این تعداد، 575 پروانه تولید انفرادی، 450 کارت مهارت، 88 مجوز مشاغل خانگی و چهار مجوز تولید کارگاهی تولید بود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، این استان در تولید صنایع دستی فلزی و از نظر تعداد و کیفیت فروشگاههای این صنعت، جزو استان های تراز اول کشور بشمار می رود.

به گزارش ایرنا، بیش از 45 رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه بشمار می روند.

*س_برچسب‌ها_س*