چهارشنبه 11 مهر 1403

15 خرداد آغاز تحولی عظیم در تاریخ حیات سیاسی ایران است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
15 خرداد آغاز تحولی عظیم در تاریخ حیات سیاسی ایران است

یزد - ایرنا - رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: یوم‌الله 15 خرداد سال 1342 خورشیدی آغاز تحولی عظیم در حیات سیاسی و اجتماعی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) و با همراهی شهروندان است.

حجت‌الاسلام رضا شریفی عصر پنجشنبه در حاشیه مراسمی که به مناسبت 15 خرداد برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان افزود: در این روز، بنیانگذار جمهوری اسلامی، مبارزه خود را علیه رژیم ستم‌شاهی با همراهی و حمایت مردم مومن آغاز کردند.

وی ادامه داد: 15 خرداد را باید رستاخیزی بزرگ و ماندگار امام و امت و همراه با درس‌در تاریخ برای عصرها و نسل‌های آینده نامید که زنده نگه داشتن آن رسالت دینی و ملی است و از اهمیت زیادی هم برخوردار است.

این مسوول اظهار کرد: ملت قهرمان ایران با رهبری بی‌نظیر حضرت امام (ره) و سپس مقام معظم رهبری تاکنون در راستای احیای مکتب اسلام و ارزش‌های معنوی اقدام کرده‌اند.

شریفی گفت: دشمنان که منافع خود را با پیروزی انقلاب‌اسلامی از دست دادند از 15خرداد تاکنون به خصوص در سال‌های اخیر بر تحریم‌ها و تهدیدهای خود برای تسلیم ملت و کشور افزوده اند.

وی یادآور شد: به رغم تمامی توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی نه تنها استکبارجهانی در رسیدن به اهداف شوم خود موفق نشد بلکه ملت با حفظ وحدت، بصیرت، ولایتمداری و ایستادگی به راه خود ادامه می‌دهد.

15 خرداد سال 42، روزی که سرآغازی شد برای وقوع یک انقلاب تاریخی، انقلابی که به جرأت می‌توان گفت تاریخ نمونه آن را هنوز به چشم ندیده است.

در 24 ساعت گذشته در شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، یزد، تفت، ابرکوه، مهریز، خاتم، بهاباد و بافق با حضور قشرهای مختلف مراسم های متعددی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در استان یزد برگزار شد، سخنرانان در مورد وقایع 15 خرداد سال 42 و رحلت حضرت امام در خرداد 1368 مطالبی را بیان کردند.

*س_برچسب‌ها_س*