شنبه 14 مهر 1403

150 آزمایشگاه کرونا در کشور فعال است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
150 آزمایشگاه کرونا در کشور فعال است

کرمانشاه - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: اکنون 150 آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور فعال است که به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

دکتر قاسم جان بابایی روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه که در محل استانداری برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در رابطه با وضعیت کیت‌های آزمایش کرونا گفت: کیت های تشخیص بیماری را هم در کشور تولید می کنیم هم روند واردات انجام می شود به همین دلیل برای تهیه کیت ها نگرانی در کشور وجود ندارد. وی افزود: در ابتدای شروع بیماری کرونا در کشور تنها یک آزمایشگاه کار تشخیص بیماری را انجام می‌داد اما اکنون تعداد آنها به 150 مرکز رسیده است. معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح بیماریابی فعال در ایران اجرا می‌شود، گفت: بخش اعظمی از افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا شامل ناقلان و افراد با علایم خفیف است. جان بابایی عنوان کرد: هرچقدر کیت های بیشتری داشته باشیم می توانیم با دقت بیشتر میزان مبتلایان به بیماری کرونا را تشخیص دهیم. وی یادآور شد: برخی از دانشگاه های علوم پزشکی از دستگاه های تشخیصی کمتری برخوردار هستند که براساس تمهیدات اندیشیده شده این دستگاه ها را نیز وارد کشور خواهیم کرد. معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه قسمت اعظمی از دستگاه های تشخیصی را در داخل کشور تولید می کنیم، ادامه داد: دستگاه‌های کمک درمانی در کشور تولید می‌شود و این آمادگی را داریم که در صورت تامین نیاز داخلی زمینه را برای صادرات این محصولات به دیگر کشورها فراهم کنیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 151 هزار و 466 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 797 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز 11 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2هزار و 516 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 511 مورد بستری و 2 هزار و پنج مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 151 هزار و 466 نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون 118 هزار و 848 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 2 هزار و 527 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار داشت: تاکنون 935 هزار و 894 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*