یک‌شنبه 15 مهر 1403

19 واحد صنفی متخلف در یزد پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
19 واحد صنفی متخلف در یزد پلمب شد

یزد - ایرنا - رییس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی یزد از اجرای طرح کنترل و نظارت بر فعالیت اصناف با تاکید بر پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و گفت: در این مورد 19 واحد صنفی متخلف در استان شناسایی و طبق مقررات نسبت به پلمب شد.

سرهنگ هادی رسایی افزود: ماموران اداره اماکن عمومی به دنبال شیوع کرونا و پیشگیری از خطر ابتلای شهروندان با هماهنگی مقام قضایی و همراهی شبکه بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت

(صمت) از 300 واحد صنفی بازدید کردند.

وی بدون اشاره به اطلاعات بیشتر در این مورد ادامه داد: در این طرح مأموران پس از ارزیابی‌های لازم این تعداد واحد صنفی را به علت نقض اقدامات پیشگیری از بیماری کرونا توسط متصدیان و نادیده گرفتن ابلاغیه‌های صنفی پلمب کردند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی یزد خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی توسط اصناف، مراتب را از طریق تماس تلفنی با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، رسایی از همکاری مردم و کسبه با مسوولان در پیشگیری از کرونا قدردانی کرد و ادامه تعامل را برای مقابله با این بیماری را ضروری برشمرد.

همچنین 28 اردیبهشت ماه گذشته جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس با همکاری سایر دستگاه‌ها در روزهای اخیر 320 واحد را به علت توجه نداشتن به قوانین و مقررات پلمب کردند.

سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر افزود: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طرح بازدید از صنوف را در دستور کار خود قرار دادند و مأموران با هماهنگی با مقامات قضایی سه هزار و 621 واحد صنفی را بازدید و این تعداد واحد را به علت توجه نداشتن به قوانین و مقررات پلمب کردند.

استان یزد با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت 50 هزار واحد صنفی دارد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 148 هزار و 950 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 57 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و 734 تن رسید.

کیانوش جهانپور دیروز (شنبه) افزود: از 24 ساعت گذشته تا ظهر10 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 282 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند که از بین مبتلایان جدید، 435 مورد بستری و بقیه مربوط به بیماران سرپایی است.

وی بیان کرد: تاکنون 116 هزار و 827 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و2 هزار و 533 تن تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون 915 هزار و 998 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

به گفته وی تاکید کارشناسان ا، رعایت بهداشت عمومی و فردی است و با توجه به بازگشایی‌ها در روزهای اخیر، دقت و جدیت بیشتری باید از طرف مردم برای رعایت نکات بهداشت و فاصله گذاری‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌هایی که امکان فاصله گذاری مقدور نیست، انجام شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*