شنبه 15 اردیبهشت 1403

200 همت برای نگهداری کل راه های کشور و رفع نقاط حادثه خیز نیاز است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
200 همت برای نگهداری کل راه های کشور و رفع نقاط حادثه خیز نیاز است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از هزار دستگاه ناوگان راهداری که مقرر شد تا سال آینده وارد شود هیچ یک از آنها بعد از 6 ماه ثبت سفارش نشده است.

داریوش امانی مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دومین نشست تخصصی رؤسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور سفرهای نوروزی گفت: ما به اندازه گواهی نامه ناوگان داریم اما زیر ساخت های کافی نداریم.

به گفته وی اتوبان تهران _ قم در حال حاضر شبیه اتوبان همت شده و میزان خودرو با ظرفیت هم خوانی ندارد و برابر با تولید گواهی نامه زیر ساخت فراهم نکرده ایم و این موضوع به دلیل مشکلات و کمبود اعتبار ات بوده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته یکی از اهداف ما آن بود که مسیر فرودگاه امام خمینی تا تهران که 35 کیلومتر است را به بهترین شیوه و با استفاده از سیستم های نوین نوسازی و بازسازی کنیم چراکه معمولا هئیت های خارجی که وارد ایران می شوند از این مسیر تردد کرده و به نوعی پیشانی کشور است که برای ساخت این مسیر 2هزار و 500 تا 3هزار و500 میلیارد تومان نیاز است.

امانی افزود: برای نگهداری کل راه های کشور نزدیک 200 همت نیاز است تا بتوانیم برخی از نقاط حادثه خیز را ایمن سازی کنیم و علائم نیوجرسی در این مناطق نصب کنیم این در حالی است که برای این موضوع تنها 25 همت اختصاص داده اند که قطعا جوابگوی نیازهای ما نیست‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بیرون از این مجموعه مردم انتطار خدمت دارند چراکه ما در حال حاضر 7 هزار اتوبوس را بعد از کرونا از دست دادم چراکه بخشی از آنها فرسوده بوده و بخشی هم به دلیل قیمت گذاری دستوری از دسترس خارج شدند.

او بیان کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که هزار دستگاه از 9 هزار دستگاه را تا سال آینده نوسازی می کنیم اما هنوز بعد از گذشت 6ماه نتوانسته ایم ثبت سفارش کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تعداد شماره های اضطراری که در جاده ها باید مردم تماس بگیرند زیاد هستند اما همواره مردم پشت خط می مانند و در این شرایط هم تعداد کشته های جاده ای هر روز زیادتر می شود.

مدیر عامل سازمان راهداری افزود: به پلیس راه اعلام کرده ایم که تمامی اتوبوس های که صورت وضعیت دارند و به سیستم ما وصل هستند باید در ایام نوروز همانند اربعین پای کار بیایند و اگر نیامدند با آنها برخورد خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی