چهارشنبه 18 مهر 1403

335 واحد خصوصی حوزه سلامت کرمانشاه مشمول دریافت تسهیلات کرونا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
335 واحد خصوصی حوزه سلامت کرمانشاه مشمول دریافت تسهیلات کرونا است

کرمانشاه - ایرنا - مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در استان 335 واحد خصوصی آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در حوزه سلامت مشمول دریافت تسهیلات است، گفت: تاکنون 50 موسسه حوزه سلامت متقاضی دریافت تسهیلات کرونا به بانک‌های عامل معرفی شده است.

«ذوالفقار غلامحسین‌پور» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: سهم تمام بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در سطح استان کرمانشاه از اعتبار تخصیص یافته 680 میلیارد تومان است که باتوجه به شرایط شیوع کرونا و مشکلات ایجاد شده برای واحدهای خصوصی حوزه سلامت تسهیلات ویژه کرونا برای این واحدها درنظر گرفته شده است.

او گفت: این تسهیلات به موسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیک‌های فعال در صورت داشتن شرایط اختصاص می یابد.

وی در ادامه گفت: هم اکنون 39 موسسه این تسهیلات را دریافت کرده‌اند و در مجموع پنج میلیارد و 400 میلیون تومان به موسسه های آسیب دیده از کرونا در حوزه سلامت پرداخت شده و تعداد 11 موسسه دیگر در دست اقدام و پیگیری است.

غلامحسین‌پور، توضیح داد: میزان تسهیلات به ازای هر شاغل 12 میلیون تومان است که بانرخ سود 12 درصد و مدت بازپرداخت 24 ماهه و با تنفس سه ماهه در نظر گرفته شده است.

مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در خصوص جذب اعتبارات فنی اعتباری بخش خدمات، مبلغ چهار میلیارد و 400 میلیون تومان به سه پروژه بخش خصوصی حوزه سلامت اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: 17 پروژه بخش خصوصی در حوزه سلامت در حال فعالیت است و با اجرای این پروژه ها تعداد هزار و 854 نفر مشغول به کار خواهند شد.

او همچنین اضافه کرد: در حوزه سامانه رصد اشتغال نیز میزان اشتغال مورد انتظار براساس سند اشتغال استان در سال 99 برای حوزه سلامت 867 نفر بوده که تاکنون تعداد هزار و 374 نفر معادل 158/4 درصد محقق شده است.

وی افزود: این در حالی است که امسال تعداد سه هزار نفر در حوزه سلامت اشتغال ایجاد شده اما هنوز موفق به ثبت تعداد موارد باقی مانده در سامانه رصد نشده ایم و در حال انجام است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*