دوشنبه 16 مهر 1403

4 میلیارد ریال برای مقابله با آتش‌سوزی کهگیلویه و گچساران اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
4 میلیارد ریال برای مقابله با آتش‌سوزی کهگیلویه و گچساران اختصاص یافت

یاسوج - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آتش سوزی های اخیر در جنگل های شهرستان های کهگیلویه و گچساران مبلغ 4 میلیارد ریال از محل نقدینگی در خزانه استان برای مبارزه با آتش سوزی های اخیر تخصیص داده شد.

علی سلحشوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار با دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با آتش سوزی های اخیر تخصیص داده شده است.

وی افزود: از این مقدار، مبلغ 2 میلیارد ریال در اختیار مدیریت بحران استان، ملبغ یک میلیارد ریال به محیط زیست استان و مبلغ یک میلیارد ریال نیز در اختیار منابع طبیعی استان به صورت نقد قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش می کنیم دستگاه های اجرایی استان که در صف اول مبارزه با آتش سوزی های اخیر قرار دارند، با مکاتباتی که با سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت کشور انجام شده، مشکلی از لحاظ ابلاغ و تخصیص اعتبار لازم در جهت مبارزه و اطفا حریق آتش سوزی های اخیر استان نداشته باشند.

جولان بی امان آتش در کهگیلویه و بویراحمد در خرداد ماه امسال افزون بر 300 هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران و روز جمعه نهم خرداد بیش از 250 هکتار از جنگل های خائیز در کهگیلویه را به تلی از خاکستر مبدل کرده و آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با 312 هزار و 500 هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25 هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

*س_برچسب‌ها_س*