پنج‌شنبه 19 مهر 1403

57 پرونده تخلف اقلام بهداشتی در زنجان تشکیل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
57 پرونده تخلف اقلام بهداشتی در زنجان تشکیل شد

زنجان - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون 57 مورد پرونده تخلف اقلام بهداشتی به ارزش بالغ بر پنج میلیارد ریال در این استان تشکیل و جهت اجرا به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

اسماعیل مسلمی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: طی این مدت 975 مورد بازرسی در زمینه اقلام بهداشتی در سطح استان صورت گرفته است که 57 مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی اظهار داشت: عمده بازرسی‌ها و پرونده‌های تشکیل شده مربوط به داروخانه‌ها، شرکت‌های پخش دارو و افراد فاقد صلاحیت در این حوزه است.

مسلمی خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها 12 هزار و 553 لیتر محلول ضدعفونی‌کننده، 322 لیتر الکل طبی و 9 هزار و 382 تیوپ ژل ضدعفونی‌کننده، کشف و ضبط شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: 6 هزار و 481 عدد ماسک پزشکی و پنج هزار و 823 بسته دستکش لاتکس نیز از دیگر اقلام کشف شده طی بازرسی‌هااست.

وی اظهار داشت: این بازرسی‌ها در قالب گشت مستقل و مشترک با عوامل نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی صورت می‌گیرد.

مسلمی خاطرنشان کرد: مهمترین تخلفات صورت گرفته در این بخش شامل احتکار، تقلب، تولید غیرمجاز، عدم عرضه و گرانفروشی است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*