سه‌شنبه 17 مهر 1403

90 گروه بازرسی در اصفهان تخلفات اصناف را بررسی می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
90 گروه بازرسی در اصفهان تخلفات اصناف را بررسی می‌کنند

اصفهان - ایرنا - رییس اتاق اصناف اصفهان گفت: 90 گروه بازرسی این نهاد تخلفات واحدهای صنفی این خطه و مرتبط با محدودیت‌های 2 هفته‌ای کاهش شیوع ویروس کرونا را رصد و بررسی می‌کنند.

رسول جهانگیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با آغاز طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا از بامداد اول آذر، بازرسی اتاق اصناف نیز فعالیت فراگیر خود را شروع کرد تا محدودیت‌ها بطور عادلانه و جدی در بخش واحدهای صنفی رعایت شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس گروه‌های ویژه بازرسی با هدف نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفات تشکیل شدند.

رییس اتاق اصناف اصفهان اضافه کرد: تذکر، اخطار و پلمب در انتظار واحدهایی صنفی خواهد بود که موارد خواسته شده از جمله تعطیلی و یا رعایت موازین پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کووید -19 را جدی نمی‌گیرند.

جهانگیری با بیان اینکه در مدت زمان گذشته از آغاز محدودیت‌ها تخلفات کم تعداد بوده است تصریح کرد: همانطور که مسوولان ملی و استانی تاکید کرده‌اند برخورد با متخلفان جدی خواهد بود، زیرا اولویت حفظ سلامت مردم است.

وی به ضرورت افزایش آموزش و آگاهی بخشی به مردم برای جدی گرفتن خطرات و در عین حال رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: هرچه اقدامات فرهنگی و آموزشی در این ارتباط افزایش پیدا کند به سود همگان از جمله اصناف خواهد بود.

رییس اتاق اصناف اصفهان اضافه کرد: میزان رعایت محدودیت‌ها در مناطق قرمز استان از سوی واحدهای صنفی به نسبت مطلوب بوده و امیدواریم همکاری بیشتر کسبه را در روزهای آتی شاهد باشیم.

نزدیک به 250 هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

بر مبنای آخرین رنگ‌بندی استان اصفهان، شهرستان‌های برخوار، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدونشهر و نجف‌آباد در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان‌های میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌ها مجاز به فعالیت هستند و فعالیت دیگر صنوف و بخش‌ها ممنوع است.

مجموع بیماران کووید -19 در کشور به 854 هزار و 361 نفر شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 44 هزار و 802 نفر رسیده است و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*