پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری ایسنا

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: محاکم قضایی استان با حدود 50 درصد ظرفیت قضائی و اداری فعالیت می‌کند و کمبود قضات و نیروی انسانی اداری در این استان بسیار مشهود است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در بیانیه شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس آمده است: دوران دفاع مقدس به فرمایش رهبری از اول تا آخر مدبرانه و عقلانی بود، دورانی که زیباترین جلوه‌های اخلاقی و رفتاری ملت بزرگ ایران در آن تجلی یافت. در این دوران، فرهنگی بس غنی در جامعه ما در جبهه و پشت جبهه شکل گرفت که همه مؤلفه‌های یک سبک زندگی اسلامی - ایرانی در تراز فرازمند آن به خوبی رخ می‌نماید.

خبرگزاری ایسنا

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تائید انتخاب چهار نفر از روسای دانشگاه‌ها گفت: روسای دانشگاه های تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی و درمانی جندی‌شاپور اهواز، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین و مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان مشهد مقدس موفق به کسب رأی اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گزارش شورای اجتماعی کشور گفت: برای نخستین بار در 2 سال گذشته میزان طلاق کاهش یافته و افزایش پایداری خانواده از هفت سال به 9 سال رسیده است؛ 250 هزار خانواده نیز از طلاق منصرف شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: 30 درصد جمعیت این استان جوان هستند که از این ظرفیت هرچه بیشتر باید بهره برد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: بررسی‌های جلسات کارشناسی امور خانواده استانداری با حضور متخصصان نشان می‌دهد افزایش طلاق محصول کرونا نیست بلکه کاهش میزان تاب آوری خانواده‌ها از علل این واقعه است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خواستار تشکیل ستادهای ساماندهی امور جوانان با موضوع هویت دینی و ملی جوانان در راستای دستور مقام معظم رهبری در زمینه مراقبت از تلاش دشمن برای تحریف واقعیات دفاع مقدس شد.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری و سخنگوی دولت گفت: 2 هزارو 725 میلیارد تومان در اواخر دولت یازدهم و دوازدهم برای اشتغال خرد سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: راه پیشرفت و اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) توجه به آموزه‌های اصیل دینی و تمسک به قرآن است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: مدیران فعال در حوزه اجتماعی به جای دلسوزی شعاری، دلسوزی عملی داشته باشند و بین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت ارتباط معقول و منطقی برقرار کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روند آسیب‌های اجتماعی در کشور به نظر می‌رسد که کمی شتاب گرفته و نیاز به ورود کارشناسی جدی‌تری دارد؛ در این میان سازمان بهزیستی ظرفیت‌های زیادی از جمله اورژانس اجتماعی برای مداخله در این آسیب‌ها یا کاهش آنها دارد هرچند که چالش‌های زیادی نیز پیش روی این سازمان حمایتی و اجتماعی قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - زنگ ایثار با شعار" ما مقاوم هستیم " به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس روز سه شنبه در مدارس استان البرز نواخته شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان و معاونان وی در نشست با فراکسیون آسیب‌های اجتماعی و فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، نیازها و چالش های این حوزه در حیطه وظایف وزارت ورزش و جوانان را مطرح کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد شهید پردیس گفت: تاب‌آوری اجتماعی ایثارگران با ارتقای سلامت روانی آنان در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به پیشرفت فیزیکی 94.5 درصدی روند احداث مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی این استان گفت: تاکنون بیش از 85 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مرکز هزینه شده است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون بیش از چهار هزار زن سرپرست خانوار و زنان در معرض آسیب تحت پوشش بهزیستی این استان زنجان هستند که با در نظر گرفتن اهداف مشترک بین بهزیستی و سپاه می توان خدمات لازم را به آنها افزایش داد.