یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

آماری از سفرهای داخلی رئیسی در سال 1402

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
آماری از سفرهای داخلی رئیسی در سال 1402

رئیس‌جمهور در سال 1402، 10 سفر استانی و 10 سفر پروژه‌ای به نقاط مختلف کشور داشت. در این 20 سفر، علاوه بر پیگیری مصوبات سفرهای استانی دور اول، پروژه‌های بزرگ استانی و طرح‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در سال 1402 و در دور دوم سفرهای استانی خود راهی 10 استان مختلف شد و در این سفرها به استان‌های خوزستان (7 و 8 اردیبهشت)، آذربایجان شرقی (18 و 19 خرداد)، کهگیلویه و بویراحمد (26 و 27 تیر)، فارس (20 و 21 مهر)، کردستان (11 و 12 آبان)، چهارمحال و بختیاری (25 آبان)، البرز (17 آذر)، گلستان (30 آذر و 1 دی)، زنجان (16 دی) و هرمزگان (12 و 13 بهمن) سفر کرد. رئیسی در بازدید میدانی از شهرستان‌های استان تهران هم در 28 آبان به شهریار، 9 آذر به پرند و 28 دی به دماوند و فیروزکوه رفت.

همچنین رئیس قوه مجریه 10 سفر پروژه‌ای یا سرزده به مکران در استان سیستان و بلوچستان (28 اردیبهشت)، کرمان (9 تیر)، قم (30 مرداد) عسلویه در استان بوشهر (6 شهریور)، خراسان جنوبی (15 شهریور)، اصفهان (7 مهر)، قم (7 دی)، کرمان (15 دی)، سیستان و بلوچستان (16 اسفند) و خوزستان (18 اسفند) داشت.

در سفر 28 اردیبهشت به مکران در استان سیستان و بلوچستان، رئیسی علاوه بر بازدید هوایی از از سواحل مکران، دستور آغاز عملیات لوله‌گذاری انتقال آب دریای عمان به شرق کشور، بازدید از مجتمع پتروشیمی نگین مکران و نشست با فعالان پیشرفت و آبادانی مکران و سران طوایف و معتمدین استان، با «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد و بازارچه مرزی مشترک «پیشین» و خط تبادل برق میان ایران و پاکستان در حضور سران دو کشور افتتاح شد.

در سفر 9 تیر رئیس قوه مجریه به کرمان، طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات پس از 10 سال وقفه افتتاح شد و افتتاح 12 طرح در حوزه آب، برق و فاضلاب، به ارزش 24 هزار و 409 میلیارد تومان، بازدید از پروژه آب‌رسانی به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع جنوب‌شرق کشور و افتتاح واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی خودمصرف بوتیا از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

رئیسی در 30 مرداد برای شرکت در اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد راهی قم شد و در این سفر با آیات عظام حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی و جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دولت سیزدهم همچنین در 6 شهریور برای افتتاح عملیات تولید گاز از فاز 11 میدان پارس جنوبی به عسلویه در استان بوشهر و در 15 شهریور برای آغاز عملیات زیرسازی خط‌آهن نهبندان، بیرجند، قاین، یونسی به بیرجند در خراسان جنوبی سفر کرد.

رئیسی در 7 مهر هم برای یک سفر پروژه‌ای راهی اصفهان شد. دستور اجرای مرحله دوم انتقال آب از دریای عمان به اصفهان، بهره‌برداری از سومین واحد نیروگاهی صنایع کشور در فولاد مبارکه، بهره‌برداری از واحد تصفیه گازوئیل پتروپالایش اصفهان و حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) از جمله اقدامات این سفر بود.

رئیس قوه مجریه در بازدیدهای میدانی خود از شهرستان‌های استان تهران 28 آبان راهی شهریار شد و بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار را پس از 34 سال افتتاح کرد و در 9 آذر به پرند رفت و با حضور وی متروی شهر جدید پرند پس از 18 سال و 4 هزار و 380 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید. رئیسی در 28 دی هم به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه رفت و علاوه بر حضور در جمع مردم این شهرستان‌ها، از مراحل پایانی احداث سد "نم‌رود" بازدید و در نشست شورای اداری شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه شرکت کرد.

رئیسی 7 دی هم برای حضور در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم راهی این شهر شد. همچنین در 15 دی رئیس قوه مجریه پس از حمله تروریستی در مراسم سالگرد سردار سلیمانی به کرمان سفر کرد. در این سفر رئیسی علاوه بر جلسه با مسئولان امنیتی در خصوص حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، با جمعی از خانواده‌های شهدای این جمله تروریستی دیدار و از مجروحان عیادت کرد و دستور داد همه امکانات لازم برای درمان مجروحان به کار گرفته شود.

پس از سیل جنوب سیستان و بلوچستان، رئیس دولت سیزدهم در 16 اسفند به این منطقه سفر کرد و از نزدیک در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان قرار گرفت و با مردم دیدار و گفت‌وگو کرد.

در 18 اسفند هم رئیسی برای هشتمین بار راهی خوزستان شد و فاز یک مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب، اولین پروژه آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند در مجتمع کشت و صنعت کارون، کارخانه فولاد زمزم 3 به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی کشور، پروژه‌های بخش فولاد و نفت و 28 طرح صنعت آب و برق استان خوزستان را افتتاح کرد.