سه‌شنبه 17 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - درد و دل پژوهشگران حوزه های مختلف بیانگر آن است که همه آنها در یک جمله اتفاق نظر دارند و آن نبود تقاضا برای پژوهش و اراده لازم بین دست اندرکاران حوزه اجرایی کشور جهت استفاده کاربردی از نتایج پژوهش ها است؛ مسئله ای جدی که موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی برای رفع آن طرحی نو ارائه کرده است.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه بیرجند گفت: پروژه‌های عمرانی و نیمه‌تمام این دانشگاه نیاز به تخصیص اعتبار دارد و سهم دانشگاه از مصوبات سفر رئیس جمهور باید افزایش یابد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان با استفاده از سیستم «یادگیری ماشین» موفق به بازسازی چهره مردی شدند که حدود 200 سال پیش فوت کرده بود و گمان می‌شد، خون‌آشام است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا ملاشاهی نماینده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به سخنرانی پرداخت. متن سخنان وی به شرح زیر است: و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین. بی گمان انقلاب اسلامی ایران را اگر از مهمترین رویداد‌های تاریخ معاصر ندانیم، باید مهمترین رخداد سده چهاردهم قمری دانست. پیروزی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اگر از شما بخواهند که جنایات آمریکا در ایران را بشمارید، شاید به اندازه تعداد انگشتان دو دست از جنایت‌های ایالات متحده در 50 سال گذشته نام ببرید؛ آن وقت چه انتظاری دارید که فرزندانمان کینه سیاستمداران آمریکا را در دل بپرورانند و دندان‌های خود را از خشم دشمن شماره یک این مرز و بوم به هم بفشارند؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان پزشکی با استفاده از یک نوع آزمایش خون به دنبال تحول در رصد و غربالگری سرطان با تشخیص این بیماری در مراحل اولیه بیماری هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید چنگیزی آشتیانی با اشاره به جزئیات نوزدهمین فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: با توجه به راه اندازی پرتال مرکز امور هیات علمی و به روز رسانی این سامانه، کلیه اطلاعیه های مرتبط در این پرتال به روز رسانی می شود و داوطلبان می توانند اطلاعات لحظه ای خود را از محل پرتال مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت دریافت کنند. وی افزود:...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شریف بهترین دانشگاه صنعتی ایران است و همیشه افتخار آفریده، گفت: من ادای احترام می‌کنم به همه پدر‌ها و مادر‌هایی که سال‌ها زحمت کشیدند که امروز فرزندانشان در جمع نو ورودی‌های دانشگاه شریف باشند. بچه‌های شریف در دوران تحصیلشان زحمت زیادی کشیده‌اند بنابراین...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این رویداد با اشاره به اینکه در حوزه‌های زیست‌فناوری و پزشکی مجموعه‌های بزرگی در کشور کار می‌کنند، گفت: سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از حوزه‌های منحصربه‌فرد در کشور محسوب می‌شوند و همچنین حوزه‌های علوم انسانی نیز در 10 سال اخیر مخصوصاً در حوزه‌های مدیریت و علوم...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور دانشگاه را محل گفتگو، بحث، استدلال، تحلیل و کار گروهی دانست و گفت: دانشجویان باید آزاداندیشی و ارتباط گرفتن با دیگران را تجربه‌کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی در جشن ورودی‌های دانشجویان مقطع کارشناسی 1401 دانشگاه صنعتی شریف با عنوان "سلام شریف" که امروز 13 آبان با حضور نودانشجویان و خانواده‌های آنها در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه به شما دانشجویان یک کد می‌دهم، تصریح کرد: در گذشته، هرکسی که به دنبال فراگرفتن یک کار و مهارت بود، او را در کنار استادکار...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور گفت: اگر فردی دارای استعداد است و نخبه محسوب می‌شود صرفاً نباید دنبال این باشد که سریع به زندگی راحت برسد، وظیفه نخبگان این است که برای کشور موثر باشد و باعث رقم زدن کارهای بزرگ شود.

خبرگزاری مهر

معاون علمی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر، بیشتر داوطلبان ابتدا در رشته تجربی، بعد در رشته علوم‌انسانی و بعد در ریاضی شرکت می‌کنند که یک زنگ خطر برای رشته ریاضی به حساب می آید.