یک‌شنبه 15 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان دریافتند پخش برخی صداها در هنگامی که افراد خوابیده‌اند ممکن است به تقویت برخی از خاطرات آن‌ها و تضعیف برخی دیگر کمک کند. آن‌ها امیدوارند روزی بتوانند از این یافته برای کمک به افرادی استفاده کنند که از خاطرات بد و روان‌زخم ها (تروما) رنج می‌برند.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزرات علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیش از 800 هزار صندلی خالی در مراکز دانشگاهی کشور داریم، گفت: به همین دلیل افزایش دانشگاه های دولتی اصلا عقلانی و توجیه پذیر نیست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و آیین‌نامه‌های مصوب شده آن دستگاه‌های اجرایی زیادی موظف به رعایت و انجام یکسری موارد در راستای رفع چالش‌ها و همچنین توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری شده‌اند. در این قانون قوانین دست‌وپا گیر بیمه‌ای، بانکی و مواردی از این دست تسهیل‌یافته و تا حد امکان نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف خود و همچنین در جهت...

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ناکامی دشمن و استقبال سرد جامعه دانشگاهی از پازل دشمن در اغتشاشات گفت: وزارت علوم از تضارب آرا در نهادهای دانشگاهی استقبال می کند و این مسئله اولویت دولت در تمامی بسترهای فرهنگی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان با قرار دادن آب خالص در معرض آلیاژ فلزی قلیایی موفق شدند بدون نیاز به ایجاد شرایط فشار بسیار بالا در آزمایشگاه، آب متالیک یا فلزی شده که رسانای برق است، تولید کنند. این تحقیق می‌تواند به مطالعه شرایط مشابه در سیارات دیگر نیز یاری برساند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در نشست شورای دانشگاه تهران که با حضور رؤسای دانشکده‌ها، دانشکدگان، مراکز و مؤسسات وابسته به دانشگاه تهران در محل تالار شهید سلیمانی برگزار شد، افزود: با پیگیری‌های رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، این افزایش حقوق برای اعضای هیأت علمی در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد با...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان یک پایگاه اطلاعاتی ایجاد کرده‌اند که شامل داده‌های جهانی از چگونگی تاثیر انسان بر سیاره زمین است.

وب‌گاه عصر ایران

اعتراضات سراسری در چهارگوشه جهان

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تحقیقات جدید بر اساس یک مدل‌سازی رایانه‌ای نشان می دهند که جاذبه زمین حتی امروز هم از طریق اِعمال نیرو از اعماق زمین در شکل دادن به ساختارهای پوسته کره زمین نقش دارد.