دوشنبه 16 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: 16 درصد بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به تغذیه دانشجویی اختصاص دارد.

خبرگزاری مهر

وزیر علوم گفت: در جلسه با ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد برای پایان نامه و رساله هایی که در راستای رفع نیازها نوشته می شوند، کسری خدمت در نظر گرفته شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اهمیت تشویق در حوزه پژوهش و فناوری گفت: در نشست بعدی معاونان پژوهشی دانشگاه های سراسر کشور از 14 معاون و رییس پارک علم و فناوری برتر تقدیر خواهیم شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام با اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز و دانشگاه بین‌المللی دی‌هشت بر بهره‌گیری از فرصت همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی با جهان اسلام تاکید کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، باتری دی اکسید کربن فلزی یک فناوری امیدوارکننده و سازگار با محیط زیست است، اما بازده انرژی آن محدود است. به تازگی، یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی شیمیدانان از دانشگاه سیتی هنگ کنگ (CityU) با معرفی یک نانو ماده فاز غیرمتعارف به عنوان کاتالیزور، روشی نوآورانه برای غلبه بر این مشکل ارائه کرده‌اند که بازده انرژی باتری را تا 83.8 درصد افزایش می‌دهد. این...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برآورد ما این است که اعتبار پیش‌بینی شده در بند «ه» تبصره 9 قانون بودجه حدود 2 هزار میلیارد تومان است و دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی باید برای فعال سازی این ظرفیت به دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی مراجعه کنند.

خبرگزاری مهر

وزیر علوم در جلسه تفاهم نامه شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، بر پشتیبانی همه‌جانبه دولت جمهوری اسلامی ایران از فعالیت‌های بین‌المللی علمی، دانشگاهی و فناوری در جهان اسلام تاکید کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نانوذرات اکسید روی (ZnO) به‌عنوان پراکنده‌کننده‌های پرتو فرابنفش (UV) توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند، زیرا پتانسیل آن‌ها برای محافظت از پوست انسان در برابر قرار گرفتن در معرض UV مشخص شده است. با این حال، مقاومت اسیدی نانوذرات اکسید روی نسبتا ضعیف است که منجر به تجزیه آن‌ها بر روی پوست انسان می‌شود. به تازگی مقاله‌ای در نشریه ACS Applied Nano...