چهارشنبه 18 مهر 1403

احزاب و شخصیت‌های تونس ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
احزاب و شخصیت‌های تونس ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند

تهران - ایرنا - احزاب و شخصیت‌های تونس با صدور بیانیه‌هایی ترور «محسن فخری زاده» دانشمند صنعت دفاعی کشورمان را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، حزب «جریان مردمی» تونس روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای که به امضای «محمد زهیر حمدی» دبیر کل این جریان رسیده است، با محکوم کردن ترور فخری زاده دانشمند صنعت دفاعی کشورمان، این ترور را جنایتی فجیع از سوی باندهای صهونیستی توصیف کرد و افزود: این جنایت جدیدی است که تروریست های صهیونیست علیه دانشمندان مسلمان و عرب با هدف اخلال در پیشرفت کشورهای منطقه از جمله تحقق توازن استراتژیک علیه رژیم صهیونیستی انجام داده اند.

حزب جریان مردمی تونس افزود: این جنبش مردمی جنایت فجیع مرتکب شده توسط دشمن صهیونیستی را با شدیدترین عبارات محکوم می‌کند و از محور مقاومت می‌خواهد تا به این جنایت با همه توان پاسخ دهد.

مرکز صلح و همبستگی «محمد براهیمی» تونس نیز با صدور بیانیه‌ای افزود: امپریالیسم آمریکا و جنبش صهیونیستی و مزدوران آن‌ها همچنان به مردم آزاده ای حمله می‌کنند که حاضر به تسلیم شدن برابر خواسته‌های آن‌ها نیستند و هر زمان که نیروهای مقاومت دشمنان را محاصره کنند، امکانات مادی و نیروی انسانی نیروی مقاومت را هدف قرار می‌دهند.

در این بیانیه که به امضای «مبارکه عوانینیه براهیمی» همسر «محمد براهیمی» سیاستمدار و عضو مجلس تونس که در سال 2013 مقابل منزلش ترور شد، رسید، آمده است: امروز مخاطب ما (امپریالیسم آمریکا و جنبش صهیونیستی و مزدوران آن‌ها) یکی از مغزهای متفکر جمهوری اسلامی ایران شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای را هدف قرار داده است و ما در مرکز صلح و همبستگی تونس صمیمانه به خانواده و مردم وی تسلیت می‌گوییم.

مرکز صلح و همبستگی «محمد براهیمی» تونس ترور ناجوانمردانه این دانشمند کشورمان را تجاوز علیه حاکمیت ملی از سوی مزدوران تروریست آمریکا و صهیونیست دانست و افزود: در این شرایط که یک محور عربی صهیونیستی برای از بین بردن مساله فلسطین تشکیل شده است ما از انسان‌های آزاده می‌خواهیم که حول محور مقاومت گرد هم آیند.

«عبداللطیف المکی» سیاستمدار و پزشک تونسی که رهبری «جریان النهضه» این کشور را برعهده دارد نیز ترور محسن فخری زاده دانشمند صنعت دفاعی کشورمان را محکوم و به مردم ایران و خانواده وی تسلیت گفت و افزود: این اولین بار نبود که یک دانشمند ایرانی ترور می‌شود بلکه پیش از این بسیاری از دانشمندان این کشور ترور شدند.

وی که از سال 2011 تا 2014 به عنوان وزیر بهداشت در دولت تونس حضور داشته است، تصریح کرد: هدف از این اقدام‌ها (ترور) این است تا نخبگان فکری و علمی به عنوان مهمترین عنصر قدرت یک ملت تحت فشار قرار گیرند و ملت‌ها نتوانند به پیشرفت‌های علمی و فناوری خود ادامه دهند.

تروریست‌ها عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیاتی انتحاری و مسلحانه، وی را به شهادت رساندند.

شواهد و قرائن نشان می دهد که تروریسم دولتی صهیونیست ها در پشت پرده این حمله قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*