چهارشنبه 4 مهر 1403

اختصاص پرواز های فوق العاده برای زائران عمره مفرده

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
اختصاص پرواز های فوق العاده برای زائران عمره مفرده

در مذاکراتی که با همتایان سعودی در مورد زائران حج عمره انجام شده است، تمهیداتی اندیشیده شده تا زائران سفر بهتری داشته باشتد و تعداد پرواز ها از مبدا ایران به عربستان به احتمال زیاد افزایش می یابد.

با اضافه شدن یک فروند هواپیمای دیگر برای سفر به سرزمین وحی، تعداد زائران اعزامی به عمره از 17 مهر به دو برابر افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان حج، سیدعباس حسینی، اعلام کرد: «به‌جای 500 زائر، روزانه بیش از یک هزار ایرانی به عمره می‌روند.» در حال حاضر تنها 2 پرواز با یک فروند هواپیما به سرزمین وحی انجام می‌شود. سخنگوی ایران‌ایر، حسام قربانعلی، با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم برای پرواز به فرودگاه‌های جده و مدینه، اعلام کرد که «از 17 مهر یک هواپیمای دیگر برای انتقال زائران عمره اختصاص خواهد یافت.» به این ترتیب، تعداد پروازها به عربستان به 4 سورت در روز افزایش می‌یابد.

با مذاکرات سازمان هواپیمایی با طرف سعودی، پروازهای عمره از 28 شهریور برقرار شد. البته این پروازها به «فرودگاه مدینه» می‌رود.

با افزایش پروازهای عمره، زائران کشورمان از فرودگاه‌های ارومیه، اردبیل، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بیرجند، بوشهر، زاهدان، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد و یزد از طریق «فرودگاه جده» به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

تاکنون حدود سه هزار و 500 نفر به عمره اعزام شده‌اند که تا پایان مهر (یک ماه) این تعداد به «24 هزار نفر» می‌رسد. تا شوال (حدود 7 ماه آینده) اعزام 170 هزار نفر تدارک دیده شده است.

اختصاص پرواز های فوق العاده برای زائران عمره مفرده 2