جمعه 28 اردیبهشت 1403

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ارتباطات و فناوری اطلاعات

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محققان در حال بررسی دلایلی هستند که چرا زنانی که با افسردگی مبارزه می کنند ممکن است بیشتر از مردان به بیماری قلبی مبتلا شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محققان در حال بررسی دلایلی هستند که چرا زنانی که با افسردگی مبارزه می کنند ممکن است بیشتر از مردان به بیماری قلبی مبتلا شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سرمربی سابق پرسپولیس در مورد تیم بعدی خود اطلاعات جالبی داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرمربی سابق پرسپولیس در مورد تیم بعدی خود اطلاعات جالبی داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

باشگاه استقلال به خاطر پرتاب بطری توسط هوادارانش در بازی با سپاهان یک و نیم میلیارد تومان جریمه شده است!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: باشگاه استقلال به خاطر پرتاب بطری توسط هوادارانش در بازی با سپاهان یک و نیم میلیارد تومان جریمه شده است!

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ارتش سومالی اعلام کرد که شماری از فرماندهان و عناصر گروه تروریستی «الشباب» را به هلاکت رسانده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر آموزش آلمان در سخنانی مدارس این کشور را موظف دانست که دانش آموزان را برای بحران‌هایی از جمله وقوع جنگ آماده کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مردم سراسر روسیه و بخش‌های تازه منضم‌شده از اوکراین به روسیه طی سه روز (جمعه، شنبه و یکشنبه) به پای صندوق‌های رفتند تا رئیس‌جمهور آینده کشور را مشخص کنند. «عدنا محمد» در گزارش 15مارس در الجزیره نوشت، انتظار این است که رئیس‌جمهور مستقر (پوتین) پیروز انتخابات شود. در این گزارش آمده است که مردم در 11منطقه زمانی مختلف در روسیه به پای صندوق‌های رای رفتند تا رهبر آینده کشور را برگزینند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در سال تحصیلی 1402-1401، نرخ ترک تحصیل به بیشترین مقدار خود در نیم دهه اخیر رسیده است. نکته قابل توجه آن است که نرخ ترک تحصیل در سال اخیر، حتی از ایام کرونا که برخی از دانش‌آموزان به‌دلیل عدم دسترسی به وسایل ارتباطی و اینترنت ترک تحصیل کردند نیز بیشتر است. کارشناسان معتقدند که مهم‌ترین عامل افزایش میزان ترک تحصیل در سال‌های گذشته افزایش فقر در یک دهه اخیر بوده است. نرخ فقر در سال1401...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

داستان خصوصی‌سازی در ایران، داستانی است که هر از چند گاهی، با تصویب و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید در دستور کار مسوولان قرار می‌گیرد اما تاکنون نتوانسته آن‌طور که انتظار می‌رفته و شایسته اجرای آن بوده، به سرمنزل مقصود برسد. اگربخواهیم واکاوی این تاریخ را از سیاست‌های کلی اصل 44 شروع کنیم، به سال 1386 باز می‌گردیم که در مجلس تصویب شد و به منظور خصوصی‌سازی صنایع ایران به خصوص صنایع مادر،...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فعالان اقتصادی حوزه صنایع غذایی معتقدند در سال 1403 شاهد تورم حداقل 35درصدی در این بخش خواهیم بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد تامین مواد غذایی در دو بخش تولید و عرضه با چالش‌های فراوانی روبه‌روست. عواملی مانند خشکسالی‌های متوالی و کمبود منابع آبی، افزایش هزینه‌های تولید کشاورزی و دامپروری مانند خوراک دام، سوخت، دارو و کمبود و گرانی نهاده‌های وارداتی، تشدید تورم در این بخش را به دنبال داشته...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«در ماه ژانویه دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی در عمان گرد هم آمدند تا جنگ غزه را محور مذاکرات محرمانه قرار دهند. طرف آمریکایی به دنبال توقف حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ و پایگاه‌های خود در منطقه بود و ایران نیز به دنبال تحقق آتش‌بس در غزه بود.» «فرناز فصیحی» و «اریک اشمیت» 15 مارس در نیویورک‌تایمز نوشتند: به گفته مقامات ایرانی و آمریکایی آشنا با این گفت‌وگوها، ایران و ایالات متحده در...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بازار مسکن آمریکا با «نیروی بازار» و «بدون دخالت دولت»، برای مستاجرها کلید طراحی کرد. بازار اجاره غرب به خاطر مشکلات خرید از 2022 تا کنون، با افزایش جمعیت مستاجر روبه‌رو شده و همین، تورم اجاره را بالاتر از سطح همیشگی برده است. وضع موجود اما برای «شرکت‌های ساختمانی» تبدیل به فرصت شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بررسی بازدهی قیمتی صنایع در سال 1402 نشان می‌دهد که صنعت «سخت‌افزار و تجهیزات» با بازدهی حدود 95درصد برترین صنعت سال بوده است. در سالی که گذشت، تثبیت قیمت دلار فرصت خوبی را برای صنایع کوچکتر فراهم کرد و مانع از رشد صنایع بزرگ بازار شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در هر تعطیلات استان گیلان شاهد حضور انبوه گردشگران است. این استان در کنار مازندران، تهران، اصفهان و شیراز یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای توریست‌ها محسوب می‌شود. همین علاقه و اشتیاق برای سفر به گیلان اما مسائل و چالش‌هایی را به دنبال دارد؛ ترافیک سنگین، دشواری زیاد در پیدا کردن محل اقامت، بالا رفتن قیمت‌ها و حتی گاه مشکل در تامین نان و سایر ملزومات!