سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

شاهرود - ایرنا - امام جمعه بخش بسطام شهرستان شاهرود گفت: کارشناسان بیطرف هر نظری درباره برداشت از معدن بوکسیت شاهوار بدهند، باید به آن عمل شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - ایجاد ایستگاه میانی پسماند شهری بجنورد، پس از کش و قوس‌ها برای تامین زمین، روز شنبه وارد مرحله اجرایی شد که تا 2 ماه دیگر محل انبار زباله‌های مرکز استان خراسان شمالی خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مادر شهیدان «اسدالله و عزیزالله براتی»، «غلامعلی و محسن شیرزادی»، «علی‌اکبر و علی‌اصغر بهاری»، «فریدون مجنون» از جانبازان 70 درصد و، «حاج محمد عرب» پدر شهید «حسن عرب» آسمانی شدند.

خبرگزاری ایسنا

«شهربانو کاملی» مادر شهیدان «اسدالله و عزیزالله براتی»، از استان خراسان شمالی پس از سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش دار فانی را وداع گفت.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - مرال‌های نر پارک ملی گلستان با فرارسیدن فصل جفت گیری در میانه‌های ماه شهریور، سردادن بانگ عاشقانه برای کشاندن مرال ماده در قلمرو خود و تولید مثل و استمرار بقای نسلی را در سایه مراقبت محیط‌بانان و دوستداران محیط زیست آغاز کردند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - هم اینک 57 هزار و 16 نفر از روستاییان و عشایر خراسان شمالی زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند که این رقم در مقایسه با پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید 176 درصد رشد یافته است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - نیمه شهریور رسید و بوی ماه مهر زودتر از هرسال در کوچه و خیابان پیچید، اما پنهان نمی‌توان کرد که کرونا این روزها به دغدغه و دلواپسی عمده خانواده‌هایی تبدیل شده که دانش‌آموز دارند آن هم در استانی مانند خراسان شمالی که تداوم وضعیت قرمز کرونا در آن نگران کننده است.

خبرگزاری میزان

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه نباید اقتصاد کشورمان به سیاست کشور‌های دیگر وصل شود، گفت: ما باید بر اساس تفکرات خود عمل کنیم و منتظر بندرها، ورودی‌ها و واردات نباشیم.

خبرگزاری ایسنا

دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن بازدید از شرکت دانشگاهی و دانش‌بنیان توسعه فناوری و اتاق سرور مرکز IT دانشگاه بجنورد، از کابین ضدعفونی کننده ساخته شده توسط محققان این دانشگاه رونمایی کرد.

خبرگزاری ایرنا

ایرنا - بجنورد - نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: جذب معلم در آموزش و پرورش باید با حساب و کتاب صورت گیرد و گزینش این قشر متناسب با مبانی و ارزش‌های اسلامی باشد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه گرامیداشت هفته دفاع مقدس تجلیل از همه خوبی‌ها و از خودگذشتگی‌ها است گفت: در ایام شرایط کرونایی رسانه‌ها و فضای مجازی بهترین روش برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: ارزیابی اقتصادی مجوزهای بی‌نام استان تا اول مهر به پایان می رسد و پس از آن اطلاعات این مجوزها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بارگذاری خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد گفت: روزانه 200 تن انواع میوه و صیفی‌جات وارد میدان میوه و تره بار این شهر می‌شود که از این میزان حدود 150 تن به سایر استان‌ها حمل می‌شود.

خبرگزاری میزان

هفته گذشته بیش ترین اخبار مربوط به برگزاری مجالس شبیه خوانی بود اما جشنواره‌ها کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دادند دو جشنواره برگزیدگان خود ر ا اعلام کرد و فراخوان سه جشنوراه دیگر منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - وزارت آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی جدید را 15 شهریورماه تعیین کرده است اما برخی مدارس خراسان شمالی از امروز، چهارشنبه کار آموزش خود را آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هزار و 100 طرح کشاورزی استان به ارزش 2 هزار میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات روستایی مصوب شده که در نوبت دریافت این تسهیلات هستند.