سه‌شنبه 10 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری دانا

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به وجود یک هزار و 600 واحد نانوایی در استان زنجان، گفت: طی دو هفته آینده تمامی یک هزار و 600 نانوایی سراسر استان به کارت‌خوان ویژه نانوایی‌ها مجهز می‌شود.

خبرگزاری دانا

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: کاهش کیفیت هوا و غبار آلود بودن هوا نهایتاً تا فردا صبح ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری دانا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزان تا سال گذشته به دلیل عدم توانایی رقابت با واردکنندگان که با ارز 4200 تومانی وارد می‌کردند، رغبتی به کاشت گندم، ذرت علوفه‌ای و سایر محصولات نداشتند که حذف ارز ترجیحی و رقابتی شدن علاوه بر کمیت در کیفیت نیز تاثیر خواهد گذاشت.

خبرگزاری دانا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تمام گروه‌ها اعم از کشاورزان، کارخانجات، نانوایان و مردم در اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها و همچنین عرضه نان به روش جدید در نظر گرفته شده‌اند که هیچکدام به مشکل برنخورند و متضرر نشوند.

خبرگزاری دانا

بعد از آغاز اجرای طرح اصلاح سیاست های ارزی و یارانه ای و اعلام نرخ کالاها با اینکه صف‌های خرید طولانی در برخی فروشگاه‌های استان زنجان تشکیل شد اما در حال حاضر روند عادی است و بیشتر کالاها با قیمت مصوب جدید به وفور در دسترس است.

خبرگزاری دانا

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مرغ با قیمت 47 هزار تومان و پایین‌تر از قیمت مصوب در حال توزیع و عرضه در بازار استان زنجان است، گفت: تخم مرغ نیز با 8 هزار تومان کمتر از قیمت مصوب عرضه می شود.

خبرگزاری دانا

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در فصل زمستان دمای هوا به شدت پایین آمد و سبب از بین بردن سطحی از مزارع کلزا در استان زنجان شد، گفت: پیش‌بینی می شود امسال 750 تن محصول برداشت شود.

خبرگزاری دانا

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال شفافیت و صداقت هستند که پشتوانه اعتماد عمومی مردم است، گفت: دولت حتما باید به این فکر کند که تا زمانی که سطح اعتماد عمومی را بالا نبرد شاید خیلی از برنامه‌های خود را نتواند به صورت موثر اجرا کند.

خبرگزاری دانا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تمام کارخانجات تولید لوازم یدکی طبق تاکید وزارت صمت مکلف هستند برای تولید 53 قلم لوازم یدکی، شناسه و کد رهگیری از سامانه جامع تجارت برای هر محصول دریافت کرده و بر روی کالا ثبت کنند.

وب‌گاه گسترش

دادستان مرکز استان زنجان از انهدام شبکه تولید دارو های تقلبی در زنجان خبر داد و گفت: این باند پس از تهیه خارج از چرخه قانونی برخی داروها از داروخانه‌ها، آنها را آسیاب کرده و پس از ترکیب به عنوان ماده اولیه قرص‌های دست‌ساز چاق کننده استفاده می‌کردند.

خبرگزاری دانا

رئیس سازمان حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون 75 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع استان زنجان تکمیل شده است، گفت: هنوز مشخص نشده است که زائران از فرودگاه زنجان به حج مشرف می شوند و یا اینکه از فرودگاه استان‌های دیگر اعزام خواهند شد.

خبرگزاری دانا

دبیر هیئت ناشنوایان استان زنجان گفت: محسن منوچهر تلوری در المپیک 2021 برزیل در تمرینات قبل از شروع مسابقات مصدوم شد و از ادامه مسابقات انصراف داد.

خبرگزاری دانا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه نسل جوان باید با شهدا آشنا شود، گفت: نسل جوان باید با تأسی از شهدا مسیر زندگی را ادامه دهند.

خبرگزاری دانا

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: خوشبختانه با توجه به افزایش گشت‌های هدفمند و هوشمندسازی و نظارت لازم بر عملکرد واحدهای گشت در بازه زمانی 45 روزه سال جاری، کشفیات قاچاق چوب نسبت به مدت مشابه سال قبل با 80 درصد افزایش مواجه شده است.

خبرگزاری دانا

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه با شروع طرح پوشش همگانی بیمه سلامت در کشور، افراد فاقد بیمه درمان در دهک‌های یک تا 3 در استان زنجان به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند گفت: بیش از 30 هزار‌و 600 نفر از دهک‌های پایین در زنجان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - براساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته 116 همه‌گیری کووید 19 در ایران، مرگ و میر ناشی از این بیماری در پنج استان کشور صفر بوده و در 28 استان نیز کاهش بیماران بستری گزارش شده است.