چهارشنبه 18 مهر 1403

اسراییل تحت فشار آمریکا همکاری با چین در زمینه اینترنت را قطع می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اسراییل تحت فشار آمریکا همکاری با چین در زمینه اینترنت را قطع می‌کند

تهران - ایرنا - آمریکا پس از آنکه توانست یک شرکت چینی را از ساخت کارخانه آب شیرین کن فلسطین اشغالی دور کند، این بار رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داد تا از همکاری با شرکت هواویی چین برای استفاده از اینترنت نسل پنجم منصرف کند.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، تل آویو قرار است تا پیشنهاد پکن برای ایجاد شبکه‌های بی سیم اینترنت نسل پنجم را به درخواست آمریکا رد کند.

فشار آمریکا در این زمینه در جهت محدود کردن حضور چین در پروژه‌های راهبردی رژیم صهیونیستی عنوان شده است. دلیل دیگری که این رژیم را از پذیرش پیشنهاد چین بازداشته نگرانی مقامات امنیتی از جاسوسی چین در فلسطین اشغالی است.

در همین راستا دیوید فریدمن سفیر آمریکا در قدس روز سه شنبه با یوعز هندل وزیر جدید ارتباطات دیدار و در خصوص اینترنت نسل پنجم با وی گفت و گو کرد.

رژیم صهیونیستی ژوئیه سال گذشته (تیر ماه 98) مزایده‌ای را برای ساخت زیرساخت‌های شبکه اینترنت نسل پنجم آغاز کرد اما زمان اعلام برنده مزایده بیش از حد معمول زمان برد.

این اتفاق با موضوع ناکامی شرکت چینی در کسب مزایده برای ساخت کارخانه آب شیرین‌کن در فلسطین اشغالی همزمان شده است. پیشتر یکی از اهداف سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی فشار به رژیم صهیونیستی برای ممانعت از حضور چین در پروژه ساخت کارخانه آب شیرین‌کن سورک B عنوان شده بود.

پمپئو روز 13 مه (24 اردیبهشت) در یک مصاحبه تلویزیونی در فلسطین اشغالی از دسترسی چین به زیرساخت‌های اسرائیل که می‌تواند شهروندان را در خطر بیاندازد، ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین این موضوع را خطری برای همکاری آمریکا با رژیم صهیونیستی در پروژه‌های مهم توصیف کرد.

قانون گذاران آمریکایی اینترنت نسل پنجم شرکت هواوی چین را خطری برای امنیت ملی می دانند. واشنگتن حتی در رایزنی با کشورهای اروپایی نسبت به استقرار شبکه‌های بی سیم این شرکت هشدار داده و آن را ابزاری برای جاسوسی چین عنوان کرده است.

29 اردیبهشت ماه 1399 نیز جنازه " دو وی " سفیر جدید چین در اسراییل در یک منزل مسکونی کشف شد که بسیاری این موضوع را با فشارهای امریکا علیه رژیم صهیونیستی در ارتباط می دانند.

وی پیشتر مقاله از در ارتباط با سرمایه گذاری چین در اسراییل در روزنامه جروزالم پست منتشر کرده بود.

*س_برچسب‌ها_س*