یک‌شنبه 15 مهر 1403

افزایش 300 درصدی خشونت خانگی در سرزمین‌های اشغالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش 300 درصدی خشونت خانگی در سرزمین‌های اشغالی

تهران - ایرنا - نتایج یک تحقیقات جامعه شناسی نشان می‌دهد که به دنبال شیوع گسترده کرونا و رکود شدید اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین میزان خشونت خانگی از ماه مارس (اسفند - فروردین) تاکنون بیش از300 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی "آی 24" نیوز رژیم صهیونیستی، در این مطالعه که توسط سازمان بین المللی زنان صهیونیست (WIZO) انجام شده از آغاز سال 2020 تاکنون حدود 20 زن توسط شوهر خود به قتل رسیده‌اند که 18 مورد آن در ماه مارس و پس از ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا در اسرائیل رخ داده است.

در این گزارش آمده است، تعداد زنانی که در کمپ حمایت از زنانی که در معرض خشونت خانگی قرار دارند خواستار کمک شده‌اند بیش از 350 درصد افزایش یافته است.

این تحقیقات همزمان با 25 نوامبر (5آذر) روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان منتشر می‌شود.

افزایش خشونت خانگی در سرزمین‌های اشغالی به دنبال تشدید رکود اقتصادی ناشی از قرنطینه و سیاست‌های اشتباه کابینه بنیامین نتانیاهو و وزارت بهداشت این رژیم صورت می‌گیرد.

ضعف آشکار نتانیاهو در مدیریت کرونا، موجب شده که شنبه شب هر هفته، خیابان‌های تل‌آویو و دیگر شهرهای اسرائیل شاهد تظاهرات اعتراضی علیه عملکرد ضعیف نخست وزیر و کابینه وی باشد.

به اعتقاد معترضان از زمان شیوع ویروس کرونا و مدیریت ضعیف نتانیاهو هزاران اسرائیلی شغل خود را از دست داده‌اند و نرخ بیکاری در سرزمین‌های اشغالی به بیش از 21 درصد افزایش یافته است.

همچنین براساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در سرزمین‌های اشغالی، اکثر اسرائیلی‌ها از عملکرد اقتصادی حکومت ائتلافی نتانیاهو بشدت ناراضی هستند.

نتایج این نظرسنجی حکایت از آن دارد که 62 درصد از شرکت‌کنندگان نسبت به عملکرد نتانیاهو در مدیریت بحران اقتصادی اصلا رضایت ندارند.

براساس گزارش منابع رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون به 331 هزار و 678 نفر رسیده است و در این مدت 2 هزار و 826 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین براساس این گزارش، شمار افراد بدحال در اسرائیل به 285 تن رسیده است که حال 121 تن آنان وخیم اعلام شده و 110 نفر از این افراد نیز به وسیله دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*