دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصاد و معیشت مردم از مهمترین اولویت‌های تحولی کشور است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اقتصاد و معیشت مردم از مهمترین اولویت‌های تحولی کشور است

تهران - ایرنا - نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، اقتصاد و معیشت مردم را از مهمترین اولویت‌های تحولی کشور برشمرد و گفت: مساله معیشت به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات کنونی باید در سایه تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی تعدیل و رفع شود.

«سید ناصر موسوی لارگانی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا بر تحول در نگرش نمایندگان خانه ملت تاکید کرد و با بیان اینکه مجلس به کارخانه تولید قانون تبدیل شده است خواستار تحول در این رویکرد شد و گفت: قوانین بسیار خوبی تصویب شده است اما دولت‌های ما از گذشته به قانون عمل نمی‌کنند که این موضوع باعث می‌شود که قانون اثر خود را از دست داده و در جامعه تاثیری نداشته باشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، قانون موثر را قانونی دانست که اراده ای برای اجرا و عمل به آن وجود داشته باشد و در ادامه افزود: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرای قوانین است و از همین روزهای اول باید تحولی در نگرش قبلی ایجاد شود و به دنبال تصویب و تدوین قوانینی باشیم که ضمانت اجرا داشته باشد و درد مردم را دوا کرده و مشکل کشور را حل کند.

وی تاکید کرد: در زمینه تحول خواهی در مجلس باید بعد نظارتی را تقویت کنیم تا قانون مصوب مجلس در جامعه اثر بخشی لازم را داشته و مردم نتایج آن را در جامعه ببینند.

اقتصاد و معیشت؛ مهمترین اولویت تحولی کشور

موسوی لارگانی، از مهمترین برنامه‌های انقلاب به رهبری امام (ره) و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب را تحول خواهی و تحول گرایی توصیف کرد و گفت: امام راحل حتی مقابل رژیم طاغوتی شاه بر تحول خواهی برابر استکبار جهانی تاکید داشتند و فرمایشات ایشان در اوایل انقلاب و در سخنرانی بهشت زهرا هم در راستای تحول خواهی بود.

منتخب مجلس یازدهم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تحول در نگرش سیاسی، دیپلماسی خارجی، علم و دانش و فناوری، صنعت و پژوهش، خاطرنشان کرد: ایشان به تازگی در سی و یکمین سالگرد ارتحال امام راحل بر این امر تاکید بیشتری فرمودند و تصریح کردند که این تحول نباید سطحی باشد و زیرساخت لازم برای ایجاد آن باید فراهم شود.

موسوی لارگانی، اقتصاد کشور و معیشت مردم را از مهمترین اولویت‌های تحولی در شرایط فعلی برشمرد و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات کنونی کشور، مساله معیشت مردم است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم؛ تورم خانمان سوز و کمرشکن که گریبان مردم و کشور را گرفته است باید در سایه تحول خواهی و تحول آفرینی تعدیل و رفع شود و مردم از شرایطی که اکنون با آن روبرو هستند نجات یابند.

وی با بیان اینکه رهبری بارها بر تحول در اقتصاد کشور تاکید داشته و این تحول را باید جامه عمل بپوشانیم، افزود: اقتصاد ما همواره تک محصولی بوده و بر فروش نفت تکیه داشته است. ما نفت را به‌شکل خام می‌فروختیم و نیازهای کشور را از این راه برطرف می‌کردیم، نیازهایی که بعضا در کشور امکان برطرف کردن آن فراهم بود. اما متاسفانه ما وارد کننده محض بودیم در حالی که رهبری بارها بر خروج اقتصاد کشور از این وضعیت تاکید داشته اند.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه رهبری در سه سال اخیر بر حمایت از کالای ایرانی و هم بر رونق و امسال نیز بر جهش تولید تاکید داشته اند، گفت: این تاکیدات در راستای تحول خواهی و تحول گرایی در اقتصاد کشور بوده است؛ اگر جهش تولید را در کشور محقق کنیم، تحول نیز به دنبال آن خواهد آمد، در ارتباط با جهش تولید همه توان و تلاش خود را بر این بگذاریم و برای مثال اگر در سال گذشت تولید یک کارگاه 30 درصد از ظرفیت آن بوده، امسال آن را به 70 درصد برسانیم.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: در شرایط رویارویی با مساله کرونا در کشور نشان دادیم که با برنامه ریزی، مدیریت درست و تکیه بر توان داخلی می‌توانیم منشا تحول باشیم، موفقیت ما در مقابله با کرونا در حالی است که دیگر کشور وارد کننده و حتی غارت کننده اقلام موردنیاز دراین زمینه بودند، اما توانستیم حتی با تکیه بر توان شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان و مهندسان جوان، در ظرف زمانی کمتر از یک ماه دستگاهی برای تولید ماسک تولید کنیم.

تحول در اقتصاد نیازمند تحقق جهش تولید است

موسوی لارگانی با بیان اینکه تحول در اقتصاد نیازمند جهش تولید و این جهش هم در گرو افزایش کمیت و کیفیت محصول است، گفت: افزایش کمیت و کیفیت در تولید زمینه را برای صادرات محصول و بازاریابی فراهم می کند. می‌توانیم بازار بزرگ کشورهای همسایه را هدف قرار دهیم و در این راستا باید با نگاه تحولی زمینه‌ها را فراهم کنیم. در عین حال که افزایش کیفیت تولیدات باعث جذب مشتری داخلی و خارجی و زمینه ساز صادارت می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس، نبود بازاریابی برای صادرات محصولات داخلی را از موانع تحول در اقتصاد و جهش تولید دانست و افزود: با تحول در بازاریابی علاوه بر در اختیار گرفتن بازار کشورهای منطقه و همسایه می‌توانیم تولیدات خود را به سایر نقاط جهان صادر کنیم و این مهم نیازمند باور به تحول و گرایش عملی به این موضوع و برنامه ریزی برای دستیابی و تحقق آن است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*