پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: برنامه تولید سال جاری بیش از یک میلیون و 700 هزار دستگاه است و تاکنون ثبت سفارش 100‌هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام‌شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: خاموشی در بخش خانگی خط قرمز دولت بوده، مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و توزیع پیک مصرف در طول شبانه روز از دیگر اقداماتی است که وزارت نیرو در دستور کار قرار داده و با این اقدام به پایداری شبکه برق کمک کرده است.

بانک ملی العربی عربستان قصد دارد با سرمایه‌گذاری 38.2 میلیون دلاری در عراق یک بانک تأسیس کند.

کارشناسان معتقدند گرانی مسکن به دلیل افزایش قیمت زمین و افزایش سهم آن در قیمت مسکن است، وقتی عرضه زمین در شهرها به واسطه احتکار زمین توسط نهادهای حاکمیتی، سیاست تعیین خط حریم شهری و بستن محدوده شهرها، کاهش یابد، قیمت زمین بالا می‌رود و در قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد.

امروز سکه طرح قدیم در بازار با کاهش قیمت 200 هزار تومانی، 26 میلیون و 800 هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش 100 هزار تومانی قیمت، به قیمت 30 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد.

وزیر راه و شهرسازی نسبت به گران فروشی بلیت هواپیما به شرکت های هواپیمایی و سایت های فروش هشدار داد.

رئیس سازمان امور مالیاتی از آمادگی این سازمان برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی خبر داد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی توضیحاتی را درمورد توافقات انجام شده ایران با سایر کشورها در حاشیه اجلاس جده ارائه کرد.

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: هموطنان به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال و دارایی‌های خود صرفا به انجام مبادلات و معاملات مجاز در شرکت‌های صرافی دارای مجوز از بانک مرکزی مراجعه کنند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به اینکه آیا ایرلاین‌ها برای فشار به دولت و سازمان هواپیمایی، عمدا پروازها را کاهش می‌دهند، گفت: این را نمی‌توان گفت که شرکت‌های هواپیمایی لجبازی می‌کنند؛ اما بخشی از توزیع فروش بلیت از مسیر اصلی خود منحرف و وارد مسیر سوداگری شده است و همه ذی‌نفعان و شرکت‌های هواپیمایی هم از این موضوع گلایه دارند.

ادامه روند صعودی در بازار سرمایه باعث شد شاخص کل بورس دوباره بتواند وارد کانال دو میلیون و 300 هزار واحد شود.

وزیر راه و شهرسازی در کنفرانس راه آهن خاورمیانه در ابوظبی با اعلام آمادگی از مشارکت سرمایه گذاران و مؤسسات مالی و اعتباری در پروژه‌های بزرگ حوزه حمل و نقل ریلی و بندری در ایران استقبال کرد.

وزیر نیرو از شکسته شدن رکورد افزایش ظرفیت نیروگاهی از نیمه سال 1400 تا پایان سال 1401 خبر داد و گفت: 7 هزار و 54 مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار بهره برداری شد.

مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، ضمن بررسی روند شاخص کل بورس در سال های اخیر، اثر رشد نرخ ارز بر شاخص کل بازار سهام را بسیار بیشتر از رشد تورم ماهیانه بر شاخص کل می داند.

تازه‌ترین بررسی از وضعیت بازار زمین در پایتخت نشان می‌دهد ملک کلنگی گویا حکم «طلا» را پیدا کرده است. طی هفته‌های اخیر در مناطقی از شهر تهران و به شکل معنادار در نیمه شمالی شهر، مطالبه سازنده‌ها برای شناسایی ملک کلنگی به منظور شروع ساخت‌وسازهای جدید از شکل رایج و همیشگی خارج شده و روی دیوارهای شهر آمده است.

سخنگوی شورای رقابت گفت: توافقی بین شورای رقابت و مونتاژکاران مبنی بر اینکه مونتاژکاران می توانند با قیمت سال گذشته محصولات خود را عرضه کنند، صورت نگرفته است.