پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

مدیر رسانه بین‌الملل معاونت سیما گفت: سریال‌های تاریخی و مذهبی همچنان در صدر فهرست فروش حق پخش تلویزیونی و دیجیتال قرار دارد، به طوری که همچنان سریال‌های «یوسف پیامبر (ع)»، «مردان آنجلس» و «مریم مقدس (س)» از پرطرفدارترین محصولات رسانه‌ای مورد تقاضای شبکه‌های مختلف خارجی است.

برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه ایسفا با دستور وزیر فرهنگ به دلیل مغایرت پوستر جشنواره با مبانی قانون حجاب متوقف شد.

تجمع و راهپیمایی محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم و آئین نخل‌برداری عصر تاسوعا در محله ارامنه تهران برگزار می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت:1420 پرواز رفت و برگشت از کشور به سمت سرزمین وحی برقرار بود که تا دوم مردادماه تمامی حجاج به کشور باز می گردند.

وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد شهروندان عربستان سعودی می‌توانند از دوستان مسلمان خود در خارج از کشور برای انجام عمره با «ویزای دیدار شخصی» دعوت کنند.

رئیس سازمان سینمایی در واکنش به هتک حرمت به ساحت قران کریم در کشور سوئد خبر داد که از این پس از حضور و پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنواره های مختلف ایران خودداری می‌شود.

خواننده پیشکسوت ایرانی گفت: منهای تعداد انگشت شمار، باقی اصلا خوانندگی بلد نیستند چون اصول کار را نمی‌دانند؛ خوانندگان جدید تصور می‌کنند خواندن به همین سادگی است و همین می‌شود که اثرشان حتی در ذهن نمی‌ماند چون نه ملودی، ملودی است و نه شعر، شعر.

چند روزی است خبر پخش نشدنِ سریال «مختارنامه» و غیبت آن در کنداکتور محرمی تلویزیون در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ پیگیری‌ها نشان می‌دهد قرار است در قالب سینمایی روی آنتن برود.

محمدفیلی درباره یک اشتباه رایجی که وجود دارد توضیح می‌دهد که خیلی‌ها فکر می‌کنند شمر سر مبارک امام‌حسین (ع) را از تنش جدا کرد. درحالی‌که این، سنان بن انس بوده که این کار را انجام داده است.

تهیه‌کننده برنامه «علامت» که یکی از برنامه‌سازان گروه معارف تلویزیون است، با اشاره به وضعیت صداوسیما تاکید کرد که «نباید در ایام و مناسب‌هایی مانند محرم انتظار داشت هر شبکه یک سریال داستانی جدید تولید کند» و در عین حال گفت: سریال «عشق کوفی» می‌تواند جای خالی سریالی مانند «مختارنامه» را پر کند.

کمال تبریزی در پی درگذشت ایرج تقی پور نوشت: متاسفانه سینما یکی از بهترین دانشمندان خود را از دست داد.

سال 73 از رجوی دستور رسید که باید برای مراسم ماه محرم سینه زنی و علم کشی راه انداخت. او دم از عاشورا می‌زند در حالی که به دستورش افراد زیادی را کشتند یا حتی در مناسبات خودشان افراد را شکنجه می‌کنند.

حادثه کربلا شیعه را به منزله توحیدی ترین و وحدت بخش ترین مذهب پیش چشم می گذارد. نه تنها غیر شیعه، که حتی افراد خارج از ادیان و مذاهب نیز می توانند تجربه وجودی عزای حسینی و حادثه کربلا را دریافت کنند. مفهوم آزادگی که توسط امام حسین (ع) طرح می شود، مهمترین کلیدواژه درک این بُعد و امکان انسانی است. بنابراین، قیام عاشورا، قیام وحدت انسانی و اوج تجربه مشترک معنوی تاریخی اجتماعیِ انسان است.

همزمان با فرارسیدن اولین جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و نوزادان در مصلی امام خمینی (ره) و مهدیه تهران برگزار می‌شود.

تلویزیون برای امروز و فردا، 29 و 30 تیرماه 36 فیلم سینمایی و تلویزیونی آماده پخش کرده است.