سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

رجب اعتمادی روزنامه‌نگار و نویسنده رمان‌های عامه‌پسند نیمه‌شب گذشته در 90سالگی از دنیا رفت.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از آمادگی مرز خسروی برای پذیرش زوار اربعین به صورت 24 ساعته خبر داد.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تاکید کرد: اتفاق جدیدی برای فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت‌الله رخ نداده و این فیلم فقط پروانه نمایش برای خارج از کشور دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توافقات صورت گرفته با مقامات روسیه از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم خزر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

جواد عزتی بازیگر موفق سینمای ایران قصد دارد با فیلم تحت عنوان «تمساح خونی» کارگردانی سینما را هم تجربه کند.

انجمن بازیگران سینمای ایران درگذشت احمدرضا احمدی را تسلیت گفت.

احمدرضا احمدی در سن 83سالگی از دنیا رفت.

رونمایی از سنگ مرمت‌شده محراب تاریخی حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام از برنامه‌های مراسم اختتامیه هفته غدیر حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه‌السلام بود.

در روزهای اخیر، متاسفانه تلاش شد با شانتاژ خبری و «القای اخراج نوازندگان» و قلب واقعیت، ادامه حرکت ارکستر با استعدادهای شناسایی شده تحت تاثیر قرار گیرد که این موضوع دور از اخلاق و اصول حرفه ای است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم رفع مشکل ایجاد شده برای علی اکبر رائفی‌پور عنوان کرد که رایزنی‌های بی وقفه برای بازگشت این چهره فرهنگی به کشور در حال انجام است.

جامعه ایران دینداری خود را منطبق بر تقریر حاکمیت قرار داده و با لحاظ این خصیصه طبیعی است که شدت یافتن التفات نظام حکمرانی به یک معنا یا واقعه دینی موجب تشدید توجهات عمومی به آن موضوع خواهد شد و طبیعتاً این ملازمه در امور غیرمذهبی، غیر معنوی و غیر دینی جاری نخواهد بود.

مخاطب این کتاب مدیران جوان فرهنگی و فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه‌اند. این کتاب، همچنان که از زیرعنوانش پیداست تجربه‌نگاری است که البته با خاطره‌نویسی تفاوت دارد؛ هر چند ممکن است برای اِسناد یا تلمیح از خاطره هم استفاده کرده باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ای که برای از بین بردن عفاف و حجاب توسط دشمنان صرف می‌شود به اندازه بودجه کل کشور ماست پس چرا در این جنگ ترکیبی دست مسئولان در این زمینه بسته است.

کتاب «کیسینجر مذاکره‌گر؛ درس‌هایی از معامله‌گری در سطوح بالا» مشتمل بر فلسفه و روش‌های مذاکراتی هنری کیسینجر، همراه با تحلیل و بررسی پیروزی‌ها و شکست‌های او با ترجمه محمدرضا نوروزپور، توسط نشر ثالث منتشر شد.