پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

رئیس صداوسیما گفت: با بهره بردن از ویژگی‌های هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، تولیدات فیلم و سریال‌ها وارد مرحله جدیدی می شود.

انجمن بازیگران سینمای ایران برای درگذشت خسرو امیرصادقی، مازیار شیخ محبوبی و علی محمداشکبوس، پیام تسلیت داد.

مراسم یادبود علی محمد اشکبوس دوبلورکارتون‌های نوستالژیک «هاچ زنبور عسل» و «فوتبالیست‌ها» که به تازگی بر اثر بیماری درگذشت، امشب برگزار می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، تاکید کرد که خانواده زیربنا و اساس اجتماع است.

طبق اعلام کارگردان «مهیار عیار» که برای تلویزیون در حال تولید است، در این مجموعه تلویزیونی 260 بازیگر جلوی دوربین می‌روند که تاکنون حضور 110 بازیگر قطعی شده است.

در حالی که کمتر از یک هفته تا محرم باقی مانده، هنوز سفرهای هوایی عتبات برای دهه اول محرم برقرار نشده است. یکی از مسؤولان دفاتر زیارتی می‌گوید: ایرلاین‌ها هزینه بلیت را گران کردند و سازمان حج و زیارت این مبلغ را نمی‌پذیرد.

دانشیار گروه روان‌شناسی دانشگاه‌تهران گفت: «اگر بخواهیم احساس سرزندگی و بهجت اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم، باید به آن چیزهایی که موجب شده ما به ایرانی‌بودن و مسلمان‌بودن خود افتخار کنیم، برگردیم و آن چیزی نیست جز میراث‌فرهنگی که هویت‌ساز و آرامش‌بخش است.»

خسرو امیرصادقی - بازیگر و تهیه‌کننده سینما - در سن 73 سالگی از دنیا رفت.

بنیاد شهید و امور ایثارگران طی بیانه‌ای حمله هکری به سرورهای آن بنیاد را تأیید کرد.

با افزایش تعداد پروازهای حجاج از روزانه 12 سورت پرواز به 20 سورت، عملیات بازگشت ایرانیان از سرزمین وحی سرعت می‌گیرد.

درحالی که چینی‌ها گرسنه صنعت سرگرمی هستند و همه فعالان این عرصه بخصوص کمپانی‌های فیلم‌سازی براین باورند که سرزمین اژدها و بازارش فرصتی اقتصادی برایشان است، برخی شواهد نشان می‌دهد موفقیت در این بازار آنچنان هم ساده نیست.

امروزه شاهد فعالیت گسترده و خود خواسته اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی هستیم که براساس اهدافشان اقداماتی را انجام می‌دهد، اما اخیرا افزایش تعداد کودک اینفلوئنسرها نگران کننده شده که باید برای مدیریت آن برنامه‌ریزی منطقی و دقیق داشته باشیم.

رئیس امور مساجد کشور با انتقاد از بسته بودن درب مساجد در طول روز گفت: مسؤولان و متولیان مساجد با برنامه‌ریزی‌ها و همفکری‌ها، الزامات لازم برای باز بودن درب مساجد در طول روز را فراهم کنند.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «ساعت 6 صبح» به نویسندگی و کارگردانی مهران مدیری در تهران ادامه دارد.

علی محمد اشکبوس دوبلور پیشکسوت بر اثر بیماری درگذشت.