جمعه 31 فروردین 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

جامعه ایران دینداری خود را منطبق بر تقریر حاکمیت قرار داده و با لحاظ این خصیصه طبیعی است که شدت یافتن التفات نظام حکمرانی به یک معنا یا واقعه دینی موجب تشدید توجهات عمومی به آن موضوع خواهد شد و طبیعتاً این ملازمه در امور غیرمذهبی، غیر معنوی و غیر دینی جاری نخواهد بود.

مخاطب این کتاب مدیران جوان فرهنگی و فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه‌اند. این کتاب، همچنان که از زیرعنوانش پیداست تجربه‌نگاری است که البته با خاطره‌نویسی تفاوت دارد؛ هر چند ممکن است برای اِسناد یا تلمیح از خاطره هم استفاده کرده باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ای که برای از بین بردن عفاف و حجاب توسط دشمنان صرف می‌شود به اندازه بودجه کل کشور ماست پس چرا در این جنگ ترکیبی دست مسئولان در این زمینه بسته است.

کتاب «کیسینجر مذاکره‌گر؛ درس‌هایی از معامله‌گری در سطوح بالا» مشتمل بر فلسفه و روش‌های مذاکراتی هنری کیسینجر، همراه با تحلیل و بررسی پیروزی‌ها و شکست‌های او با ترجمه محمدرضا نوروزپور، توسط نشر ثالث منتشر شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور و رئیس هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی طی حکمی مجید زین‌العابدین را به سمت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی منصوب کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «مصلحت» با بیان اینکه آنقدر مخاطب درگیر درام می‌شود و با قصه‌ای پرفراز و نشیب مواجه است که کمتر به ایدئولوژی آن فکر می‌کند، گفت: بسیار به پایان‌بندی فکر کردیم چرا که نمی‌خواستیم گل درشت باشد و به نظرم از این موضوع عبور کردیم.

وزیر کشور گفت: قرار شده تا حدود 150 گیت ورودی و خروجی در مرزها داشته باشیم تا مشکلی برای تردد در مرزها برای سفر اربعین وجود نداشته باشد.

ساخت لوکیشن‌های سریال «سلمان فارسی» در فصل ایران ادامه دارد؛ هنوز حضور هیچ بازیگری به‌جز فرهاد اصلانی و محمدرضا هدایتی جلوی دوربین این فصل قطعی نشده شایعه‌سازی درباره بازیگران داود میرباقری در فضای مجازی به اوج خودش رسیده است.

آیین بزرگداشت سید جلال‌الدین محمدیان، خواننده پیشکسوت که اغلب او را با تصنیف مشهور «مردان خدا» می‌شناسند، برگزار می‌شود.

باشگاه فیلم‌اولی‌های بنیاد سینمایی در راستاری تداوم استعدادیابی در سینمای ایران، فراخوان «بازیگر اولی‌ها» را اعلام خواهد کرد.

حرم امام علی علیه‌السلام در جشن غدیر امسال، میزبان بیش از 3 میلیون زائر از کشورهای مختلف بود.

غدیر عیدالله اکبر شیعیان است و بزرگتر از این عید برای شیعیان وجود ندارد؛ غدیر مفهوم شایسته‌سالاری دارد و باید مفهوم شایسته‌سالاری را به نوجوان منتقل کنیم.

یک موزیسین با اعتراض به آنچه «پرداختن بیش از حد به موسیقی پاپ» عنوان می‌کند، گفت: ما موزیسین‌ها رسانه و حامی نداریم و متاسفانه تمامی اسپانسرها از موسیقی‌های پاپ حمایت می‌کنند. حتی مخاطبان جامعه هم به موسیقی پاپ گرایش پیدا کرده‌اند و متاسفانه تریبون مهمی مانند صدا و سیما را هم نداریم.

همزمان با عید سعید غدیر خم براساس اخبار اعلام شده در روزهای قبل جشن 10 کیلومتری عید غدیر خم از حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی در حال برگزاری است.

هم‌زمان با عید سعید غدیر خم جای‌جای کشورمان میزبان برگزاری جشن‌های این روز فرخنده است؛ در بسیاری از استان‌ها سفره‌های اطعام گسترده شده است.

براساس بانک اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران از سال 1357 تاکنون، بیش از سه‌هزار عنوان کتاب درباره غدیر در کشور منتشر شده است.