پنج‌شنبه 12 مهر 1403

امام خمینی اندیشمند دینی و تحلیل‌گر سیاسی توانمند بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام خمینی اندیشمند دینی و تحلیل‌گر سیاسی توانمند بود

زنجان - ایرنا - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: امام راحل یک اندیشمند دینی، تحلیل‌گر سیاسی، فقیه، فیلسوف توانمند و عارف بود که تمامی ابعاد شخصیتی و کلام وی باید مورد توجه و واکاوی قرار قرار گیرد.

حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شخصیت گرانقدر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران افزود: به عقیده محققان و صاحب‌نظران امام راحل دارای شخصیتی چند جانبه و در عین حال عارف و یک مدیر موفقی بودند که قابلیت ایجاد یک انقلاب در سطح بین الملل را داشتند.

وی اضافه کرد: ثمره انقلاب در کشورهای منطقه، شرق و غرب که جایگاه خاص خود را پیدا کرده به دلیل وجود چنین شخصیتی جامع است که حتی پس از 40 سال همچنان در دنیا درخشش دارد.

این مسؤول ادامه داد: رهبری نیز فرمودند که یکی از ثمرات انقلاب اسلامی در مقایسه آن با انقلاب‌های دیگر در این است که پس از گذشت 40 سال شاهد شکوفایی تمدن نوین اسلامی در عرصه جهانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی، تربیت یافته علمای برجسته آن زمان در حوزه های علمیه نجف و قم بودند، اظهار داشت: ایشان دین شناس واقعی و استاد و متخصص کامل و جامع مبانی دین اسلام و قرآن و در واقع تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) بودند.

حجت الاسلام شیرمحمدی افزود: امام راحل از تزکیه نفس خاصی برخوردار بودند و در این میان شجاعت و شهامت در کلام و رفتار وی، مقابل ظالمان و زورگویان مثال زدنی است به گونه ای که هیچگاه ترسی از بیان دیدگاه های خود علیه رژیم طاغوت و مستکبران به دل راه نمی دادند.

وی، در ادامه به زعامت و رهبری آیت الله خامنه ای پس از رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری جانشین شایسته ای برای امام راحل بوده و هدایت‌گر خوبی برای کشتی انقلاب محسوب می‌شوند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: رهبر انقلاب در بیش از 30 سال رهبری، انقلاب و میهن اسلامی را به شکل شایسته ای به ویژه در بحران ها هدایت و مدیریت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: جانشین برحق امام راحل نیز تاکنون حکمیانه و مدبرانه همه توطئه های دشمنان خارجی و ایادی آنها را در منطقه بی اثر و نقش بر آب کرده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*