پنج‌شنبه 19 مهر 1403

انجام هفت هزارو 897 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انجام هفت هزارو 897 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در زنجان

زنجان - ایرنا - مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در این استان هفت هزارو 897 مورد بازدید از مراکز تهیه مواد غذایی و اماکن عمومی از قبیل نانوایان، سوپرمارکت ها، رستوران ها و غیره توسط کارشناسان انجام شده است.

جلیل نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس طی مدت یاد شده نظارت ها بر عرضه نشدن قلیان 566 مورد و مکان هایی از قبیل ترمینال و راه آهن نیز 162 مورد بوده است.

وی اضافه کرد: طی همین مدت 816 مورد نظارت بر تالارها و رستوران های استان و بازدید از روند گندزدایی اماکن نیز پنج هزارو 411 مورد انجام شده است.

این مسؤول به بازدیدهای انجام گرفته از بازارهای روز، دستفروشان سطح شهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و با همکاری کارشناسان امر 215 مورد بازدید از این مکان ها با هدف پیشگیری از بیماری کرونا انجام شده است.

وی یکی از عوامل شیوع گسترده بیماری کرونا را حضور افراد در تجمعات عنوان کرد و گفت: بر این مبنا 911 مورد از فعالیت‌های تجمعی بازدید شده و علاوه بر آن دستورالعمل های اعلام شده به پمپ بنزین ها نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.

نصیری افزود: در این راستا تخلفات احتمالی پمپ بنزین ها به شرکت نفت و پخش فرآورده های نفتی استان اعلام و مکاتبات لازم انجام می‌گیرد تا از بروز مسائل احتمالی جلوگیری شود.

نصیری نظارت قرنطینه خانگی را نیز 141 مورد اعلام کرد و افزود: این اقدام توسط گزارش هایی شمار افراد بستری بیماریهای حاد و تنفسی بیمارستانی است که بر مبنای آن خانواده های این بیماران توسط تیم واکنش سریع و اعضای تیمی مراقبتی شامل کارشناسان بیماری‌ها و بهداشت محیط در مناطق شهری و روستایی کنترل و تحت مراقبت های لازم قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری هم استانی ها در بکارگیری نکات و اطلاعیه های بهداشتی پیشگیری از کرونا می تواند به تحقق برنامه های ترسیم شده کمک فراوانی کند و این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون 7 هزارو 161 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 237 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به 2 هزار و 394 نفر رسیده است.

در استان زنجان نیز تاکنون 68 نفر به این بیماری مبتلا شده و 6 نفر جان خود را از دست داده اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*