دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان به‌همراه یکی از دانش‌آموختگان این دانشگاه در رصدهای طرح بین‌المللی "دارت" که توسط "ناسا" در حال اجراست، مشارکت داشتند.

تهران - ایرنا - سازمان ملی فضایی چین به زودی سازمانی را برای نظارت و هماهنگی ایستگاه بین المللی تحقیقات ماه تحت رهبری خود ایجاد خواهد کرد.

تهران - ایرنا - صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان و توانمندسازی این شرکت‌ها از دارایی‌های فکری دانش‌بنیان‌ها حمایت می‌کند.

تهران - ایرنا - بهبود باروری گوسفندان با بکارگیری فناوری نانو و ترکیبات مؤثر بر انرژی اسپرم و بهبود عملکرد میتوکندری از نتایج طرحی است که مهدیه مهدی‌پور مهندس کشاورزی، علوم دامی، فیزیولوژی دام و تولیدمثل آن را اجرا کرد.

تهران - ایرنا - آژانس فضایی اروپا اعلام کرد یک آنتن مهم و حیاتی که دو هفته پیش روی یک فضاپیما به مقصد سیاره «مشتری» (Jupiter) نصب شده بود، دچار نقص فنی شده و گیر کرده است.

کرمانشاه - ایرنا - نماینده مردم کرمانشاه و نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحصیل در دانشگاه برای جامعه باید خروجی داشته باشد، گفت: مردم از وزارت علوم انتظار به حق دارند که پایان دوران تحصیلی دانشجویان آنها؛ شروع دوران کاری آنها باشد.

تهران - ایرنا - یکی از شرکت‌های تولیدکننده گرافن و مشتقات گرافنی اعلام کرد که با آزمایشگاه سرن، بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان وارد همکاری شده است تا با استفاده از گرافن عامل‌دار، دوام و عملکرد روان‌کننده‌ها را بهبود بخشد.

تهران - ایرنا - مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران فردا یکشنبه 10 اردیبهشت ماه 1402 به پایان می‌رسد.

تهران - ایرنا - هفدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با معرفی برگزیدگان و اعلام حمایت از آنها به کار خود پایان داد.

تهران - ایرنا - داوطلبان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند تا روز چهارشنبه 13 اردیبهشت انتخاب رشته کنند.

تهران - ایرنا - دومین همایش بین‌المللی اربعین و تمدن نوین اسلامی به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و با همکاری دانشگاه های کشور عراق، ششم خرداد 1402 برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - یک استارتاپ آمریکایی روشی برای تولید گرافن ارائه کرد که از باتری جریان ردوکس آب‌نمک (نوعی سلول الکتروشیمیایی) استفاده می‌کند. این باتری عاری از غشا با استفاده از الکترولیز که کلرید سدیم (NaCl) را به سدیم (Na) و کلر (Cl) تقسیم می‌کند، شارژ و دشارژ می‌شود.

تهران - ایرنا - همایش «نظام جامع آموزش مهارتی؛ مشارکت بخش خصوصی در آموزش مهارتی» روز یازدهم اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می شود.

تهران - ایرنا - کتاب «دیپلماسی اقتصادی و سیاست‌گذاری خارجی» اولین کتاب مشترک دانشگاه امام صادق (ع) و وزارت امور خارجه منتشر شد.

تهران - ایرنا - رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، از افزایش وام‌های «ودیعه مسکن»، «تحصیلی» و «ضروری» دانشجویان همزمان با آغاز ترم پاییز امسال خبر داد: در مورد خوابگاه‌ها نیز گفت: نام‌نویسی متقاضیان از چهارم اردیبهشت آغاز شده و تاکنون بیش از 9 هزار نفر برای این منظور در سامانه صندوق رفاه ثبت درخواست کرده‌اند.

تهران - ایرنا - یک مطالعه جدید تاکید کرده است مناطق مختلفی در سراسر جهان که تاکنون سابقه گرمای شدید را نداشته‌اند، با خطر زیادی از جانب تاثیرات نابودکننده گرمای شدید رو به رو هستند.