سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دستورالعمل برگزاری دوره‌های مهارتی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

تهران - ایرنا - یک شرکت آمریکایی در بخش علوم زیستی برای کمک به تصویربرداری از عملکرد سلول و فرآیندهای زیستی داخل بدن، ابزاری برای تصویربرداری در مقیاس نانومتر ارائه کرد. در این ابزار از نانوذرات برای تصویربرداری استفاده می‌شود.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پیامی فرا رسیدن 11 اردیبهشت روز کارگر را به عموم کارگران سخت‌کوش کشور تبریک گفت.

تهران - ایرنا - ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از جذب، رشد و توسعه کسب‌وکارهای نوپای حوزه فناوری نانو به واسطه مراکز توسعه کسب‌وکار و شتاب دهنده‌های فعال کشور حمایت می‌کند.

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با تقدیر از حمایت‌های مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های این نهاد گفت: در بودجه سال 1402 شاهد حمایت‌های خوب نمایندگان از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بودیم.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر حققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به بهبود خواص سطوح قطعات فلزی و افزایش مقاومت به خوردگی به ویژه در صنایع مختلف نظیر هوافضا و حمل و نقل شدند.

تهران - ایرنا - شش برگزیده سومین دوره رقابت علمی کنز، شامل دو نفر از ایران و 4 نفر از مالزی، قطر و جمهوری آذربایجان همزمان با آیین اختتامیه (22 اردیبهشت) تجلیل می شوند.

تهران - ایرنا - مهلت انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال 1402 دانشگاه آزاد اسلامی و ثبت‌نام بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی روز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد دانش بنیان وقتی جایگاه و اثرمندی واقعی خود را می‌یابد که مردم تاثیر دانش و فناوری را در زندگی خود احساس کنند. از مراحل مطالعه تا کاشت و برداشت و فرآوری را باید به صورت گسترده نقش مردم را در کشاورزی فناورانه، افزایش دهیم.

تهران - ایرنا - المپیاد مهارتی ورزش‌های الکترونیکی دانشجویی 13 و 14 اردیبهشت ماه در دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - وزیران دیجیتال و فناوری هفت کشور توسعه یافته موسوم به «گروه هفت» در نشست ژاپن با تصویب بیانیه‌ای مشترک خواستار ارتقا و ترویج «هوش مصنوعی مسئولانه» شدند.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در تشریح فعالیت‌های این مرکز طی سال 1401 گفت: در تدوین احکام برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه علم، فناوری و نوآوری مشارکت کردیم و با وزارت کشور برنامه تحقیقاتی را به نام «توسعه الگوی حکمرانی مشارکتی با استفاده از ظرفیت کارآفرینان پیشرو» پیش می‌بریم.

تهران - ایرنا - در نشست مشترک روسای دانشگاه آزاد اسلامی و جهاددانشگاهی بر استفاده از توان علمی و تحقیقاتی و بهره‌گیری از شبکه سراسری این دو مجموعه در سطح کشور برای اجرای پروژه‌های مشترک تاکید شد.

تهران - ایرنا - اولین نشست اجرایی تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن کارکنان و اعضای هیأت علمی این دانشگاه برگزار شد.

تهران - ایرنا - دانشمندان با مطالعه داده‌های مریخ‌نورد چینی «ژارونگ» (Zhurong) برای اولین بار لایه‌های شکاف‌خورده‌ای روی تپه‌های شنی کوچک مریخ مشاهده کرده‌اند که نشان می‌دهد سیاره سرخ تا 400 هزار سال پیش یک جهان آبی غنی از نمک بوده است.

مسکو - ایرنا - رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو گفت: همزمان با برپایی ششمین نشست روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه، حدود 17 تفاهم‌نامه دوجانبه یا چندجانبه بین دانشگاه های دو کشور به امضا رسید که به توسعه همکاری های علمی و فناوری دوجانبه منجر خواهد شد.