سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت در طرح، ساخت و سرمایه‌گذاری یک هزار و 500 واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علامه و چهار هزار واحد خوابگاهی برای دانشجویان در اراضی متعلق به دانشگاه علامه طباطبائی بین این دانشگاه و شهرداری تهران به امضا رسید.

تهران - ایرنا - آیین گرامیداشت تقدیر از اعضای هیات علمی نمونه کشوری برگزار و در آن از 52 استاد تقدیر شد. همچنین بیشترین تعداد استادان تقدیرشده نسبت به سال‌های قبل را بانوان تشکیل دادند.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: عده‌ای از نخبگان دانشگاهی علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار خودشان هستند، هل دادن تمامی نخبگان به سوی کارآفرینی یا سوق دادن به کار علمی، صحیح نیست و افراد باید بر مبنای توانمندی و استعدادشان در هریک از این زمینه ها، هدایت و حمایت شوند.

سنندج - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه کردستان گفت: سومین جشنواره تدریس خلاق در آموزش عالی با هدف ارتقا سطح کمی و کیفی آموزشی در دانشگاه کردستان همزمان با هفته معلم برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - یک تیم نوآور کشور با ارائه اختراعی با عنوان «جانپناه اضطراری» موفق به کسب دو جایزه جهانی این رقابت شد.

تهران - ایرنا - رئیس انجمن ترویج علم ایران، پیشنهاد داد برای انسجام بیشتر و تعامل همه کنشگران در زمینه فعالیت‌های ترویجی، شورای ملی ترویج علم با نقش تعامل و هماهنگ‌سازی همه نهادها تشکیل شود.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی امیر رجائی را به سمت سرپرست دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار منصوب کرد.

تهران - ایرنا - یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شد با استفاده از فناوری بومی، زمینه را برای تسهیل بازیافت پسماندهای کارخانجات فلز روی فراهم کند و از این طریق به استحصال عناصر کاربردی برسد.

اهواز - ایرنا - یک متخصص رادیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هیبرید ایمیجینگ یا رادیولوژی تلفیقی نقش مهمی در تشخیص، پیگیری و پاسخ به درمان بیماران سرطانی دارد که در خوزستان روند کار را تسهیل خواهد کرد.

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تربیت نیروی انسانی خلاق، توانمند، باتقوا و کارآفرین رسالت خطیر معلمان در نظام جمهوری اسلامی است.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: از میان بیش از هشت هزار و 400 شرکت دانش‌بنیان، زنان در بیش از هزار شرکت در جایگاه مدیرعاملی نقش آفرینی می‌کنند، این در حالی است که 17 درصد از سهام این شرکت ها متعلق به بانوان است.

اراک - ایرنا - مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی گفت: ثبت‌نام 350 نفر در مدارس علمیه این استان برای سال تحصیلی جدید هدفگذاری شد.

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان از دانشجویان خواست از تحصیل به عنوان یک فرصت برای رشد و پیشرفت کشور استفاده کنند.

بوشهر - ایرنا - مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید گفت: جریان انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی که از سال قبل آغاز شده با تبیین این طرح در یکی از روستاهای بخش دلوار شهرستان تنگستان تعداد استانهای برخوردار از مزایای این طرح به 11 استان افزایش یافت.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران از ساخت ماهواره مشترک علمی تحقیقاتی این دانشگاه با دانشکده هوافضای دانشگاه مسکو خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌های عملیاتی این طرح از 2 هفته آینده آغاز می‌شود.

قم - ایرنا - معاون دانشجویی دانشگاه قم گفت: این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دولتی کشور بیشترین جذب دانشجوی غیر ایرانی با سه هزار و 900 دانشجو را دارد.