سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک سال بعد از رونمایی سامانه «نان»، به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی وزارت علوم در دولت سیزدهم و برای هدفمندی و تقاضامحور کردن پژوهش‌ها، در پی پاسخ به این سوالات هستیم؛ آیا «نان» نمونه مشابه نداشت و چقدر به اهداف خود رسید؟

بندرعباس - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سهمیه ابلاغی جذب سواد آموز در استان برای سال تحصیلی (1401 -1402)، هفت‌هزار و 412 نفر تعیین شد که بیش از هشت هزار و 590 نفر معادل 115 درصد از این افراد جذب کلاس‌های سوادآموزی شدند.

تهران - ایرنا - نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد جهان در مسیر افزایش سه درجه‌ای گرم شدن زمین قرار گرفته است.

تهران - ایرنا - پروفسور نادر انقطاع دانشمند ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا که موفق به کسب مدال بنجامین فرانکلین 2023 شده بود، در مراسمی در موسسه فرانکلین در فیلادلفیا آمریکا مدال خود را دریافت کرد.

تهران - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از توافق دانشگاه‌های تهران و مسکو در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یکدیگر خبر داد و گفت: تأسیس دفتر مشترک همکاری در هر یک از پارک‌ها از جمله توافق بود.

تهران - ایرنا - آزمون استخدامی بانک ملی ایران سال 1401 صبح روز جمعه 15 اردیبهشت ماه 1402 در 56 شهرستان مختلف کشور برگزار می‌شود

مسکو - ایرنا - ششمین اجلاس روسای دانشگاه های برتر جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حالی به روز پایانی رسید که در این اجلاس پیشنهادها و طرح های مختلفی برای توسعه مناسبات علمی دو کشور مطرح شد.

کرمانشاه - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش در دانشگاه‌ها باید بسوی مهارت محوری سوق داده شود و این مهم نیاز به یک عزم فرابخشی در کشور دارد.

کرمان - ایرنا - نخستین موزه هوافضای کشور با همکاری شهرداری و بخش خصوصی روز شنبه در شهر کرمان با سخنرانی فضانورد روس افتتاح شد؛ مجموعه‌ای کم‌نظیر در خاورمیانه که جزو پنج موزه ترویجی علم هوافضا در جهان به شمار می رود و گنجینه‌های یک عمر فعالیت علمی استاد سیروس برزو محقق هوافضا را نیز به نمایش عموم می‌گذارد.

تهران - ایرنا - نمایشگاه اینوتکس 2023 در راستای خلق بازی های نوآور در صنعت بازی سازی ایران، رویداد تقاضا محور «گیم جم جینو» را برگزار می‌کند تا شرکت کنندگان بتوانند ایده‌ها و بازی‌های خود را براساس موضوع اولین دوره این رویداد که تم «استارتاپ و کسب و کار» است، ارائه کنند.

تهران - ایرنا - پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی همزمان با دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس برنامه‌های مختلف و نشست‌های علمی برگزار می‌کند.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه «دونگوا» در کشور چین به تازگی یک پوست جدید یونی معرفی کرده‌اند که می‌تواند برای تقلید کارکرد سرانگشتان انسان در ربات‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

تهران - ایرنا - مکمل‌ها و مخمرهای پروبیوتیک دامی از جمله فرآورده‌های مبتنی بر زیست‌فناوری و از لازمه‌های سلامت به شمار می‌روند که به همت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به تولید رسیدند. این دستاورد هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ثبت و نمایه‌سازی نیازهای جامعه برای رفع کاستی‌ها و مشکلات و کاربردی کردن تحقیقات مراکز علمی از اصلی‌ترین کارکردهای سامانه نان است.

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل برگزاری دهمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان این دانشگاه را ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - آزمون انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.